کد خبر: ۶۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
رییس نظام پزشکی:
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت و درمان>رییس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: اگرچه تعدادی از بیمه ها برخی خدمات گران دندان پزشکی را تحت پوشش قرار می دهند اما این خدمات از سوی بیمه های پایه و تکمیلی کافی نیست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علیرضا زالی در حاشیه پنجاه و پنجمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران به خبرنگاران اظهارداشت: در سال های گذشته کمترین پوشش بیمه ای را در خدمات دندان پزشکی در کشور داشتیم.

وی افزود: بسته های حمایتی به ویژه برای گروه های سنی تا 12 سال در نظر گرفته شده است اما این خدمات باید گسترش یابد.

وی ادامه داد: بیمه های پایه ما باید سهم بیشتری از خدمات به مردم را داشته باشند و بسته های متنوع تری برای دیگر اقشار جامعه در نظر بگیرند تا پرداخت از جیب مردم کمتر شود که به همین منظور این فرایند در شورای عالی بیمه شروع شده است.

زالی حفاظت از بیماران را اصل و گامی درست دانست و گفت: اقداماتی که در کشور صورت می گیرد کافی نیست و باید با پوشش خوب بیمه ای خدمات برای مردم ارزان شود تا مردم رضایت بیشتری داشته باشند.



** 90 تا 96 درصد هزینه دندان پزشکی را مردم پرداخت می کنند

زالی با بیان این که اکنون 90 تا 96 درصد هزینه دندان پزشکی را مردم پرداخت می کنند، افزود: باید سازمان های بیمه پایه و تکمیلی همکاری جدی داشته باشند.

زالی ادامه داد: یکی از مشکلات در حوزه تعرفه دندان پزشکی این است که خدمات در این حوزه احصا نشده و خیلی از خدمات جدید نیز در تعرفه ها لحاظ نشده است

زالی خاطرنشان کرد: در حوزه دندان پزشکی تنوع خدمات متعدد و نوع خدمات متفاوت است به همین منظور در تعرفه های دندان پزشکی با چالش های جدی مواجه شده ایم.

پنجاه و پنجمین کنگره بین المللی انجمن دندان پزشکی ایران امروز سه شنبه آغاز شد و تا 25 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد به کار خود ادامه می دهد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: