کد خبر: ۶۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
شفاآنلاین _تغذیه>سلامت>مصرف محصولات لبنی به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از سوی متخصصان تغذیه توصیه می‌شود اما در یک مطالعه جدید نشان داده شده که مصرف منظم این محصولات بخصوص ماست، سلامت جسمی یا روانی را بهبود آن‌چنانی نمی‌بخشد.

به گزارش شفاآنلاین ،مصرف محصولات لبنی به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از سوی متخصصان تغذیه توصیه می‌شود اما در یک مطالعه جدید نشان داده شده که مصرف منظم این محصولات بخصوص ماست، سلامت جسمی یا روانی را بهبود آن‌چنانی نمی‌بخشد.

 

اینکه می‌گویند مصرف ماست برای سلامتی شما سودمند است، همیشه واقعیت ندارد. محققان دانشگاه مادرید در یک مطالعه رابطه بین مصرف ماست و تغییر در نمره آزمون را طی یک دوره سه سال و نیمه در یک نمونه از 4 هزار 445 بزرگ‌سال اسپانیایی بررسی کردند.


موضوع مطالعه شامل تجزیه‌وتحلیل رابطه بین مصرف منظم ماست و کیفیت زندگی مرتبط با آن بود. نتایج این مطالعه نشان داد که هیچ ارتباطی بین بهبود پارامترهای فیزیکی و روانی و مصرف ماست وجود ندارد.

کسانی که به‌طور مرتبط ماست می‌خورند، این محصول لبنی بهبود قابل‌توجهی در کیفیت زندگی فیزیکی این افراد در مقایسه باکسانی که به‌طور منظم از آن استفاده نمی‌کنند، ایجاد نمی‌کند.
بااین‌حال در دستورالعمل‌های اصلی رژیم غذایی چه در اسپانیا و چه کشورهای دیگر حمایت از محصولات لبنی به‌عنوان یک رژیم غذایی سالم وجود دارد.
 

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: