کد خبر: ۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 07
معاون وزیر بهداشت خبر داد:
شفا آنلاين:سلامت>پزشکی>بهداشت و درمان- معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو بااشاره به سیاست‌های حمایتی کشور از تولید دارو در داخل گفت: در صنعت داروسازی به خودمتکی هستیم. در سال 93 از نظر کمی 97 درصد داروی مصرفی کشور تولید داخل بود.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر رسول دیناروند درحاشیه مراسم افتتاح خط تولید کارخانه داروسازی بهستان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امکانات کارخانه خوب بود گفت: کارخانه‌های داروسازی که جدیدا افتتاح می‌شوند با در نظر گرفتن استانداردهای روز راه اندازی می‌شوند به ویژه این شرکت که قصد دارد داروهایی که سابقه واردات آنها از کشورهای اروپایی بود را داخل تولید کند که این حرکت خوبی است.

وی ضمن استقبال از فعالیت‌های این چنینی اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست‌های حمایتی کشور از تولید دارو در داخل آغاز شده است، تقریبا تمام شرکت‌هایی که منحصرا در زمینه واردات دارو کار می‌کردند در حال حاضر در حوزه تولید دارو سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند.

دیناروند نکته مثبت این کار را اعتماد بیشتر مردم به داروی ایرانی عنوان کرد و افزود: این اعتماد به این دلیل است که داروهای برندهای معروف بین‌المللی با همان امکانات داروسازی در داخل کشور تولید می‌شوند و این علامت موفقیت و دستاورد صنعت داروسازی کشور است.

اکثریت قاطع بازار دارویی ایران در اختیار تولید داخل است

رئیس سازمان غذا و دارو درپاسخ به اینکه آیا تاسیس چنین کارخانه‌هایی منجر به خودکفایی در صنعت داروسازی می‌شود گفت: در کل کشوری هستیم که در صنعت داروسازی به خودمتکی هستیم. در سال 93 از نظر کمی 97 درصد داروی مصرفی ما تولید داخل و از نظر ریالی نیز سهم دارو تولید داخل 67.5 درصد بود. بنابراین اکثریت قاطع بازار دارویی کشور در اختیار داروهای تولید داخل است.

دیناروند ادامه داد: هر کارخانه داروسازی که مطابق با استانداردهای روز وارد عرصه تولید دارو در کشور می‌شود به ارتقای کیفیت داروهای تولید داخل و توسعه صادرات کمک می‌کند و در این میان شرکت‌هایی که با استانداردهای بالا راه‌اندازی می‌شوند راحت‌تر می‌توانند در بازارهای خارج از ایران هم جای داشته باشند.

سیاست وزارت بهداشت؛ رفتن صنعت داروسازی ایران به فراتر از مرزها

وی با بیان اینکه هدف ما در صنعت داروسازی لزوما نباید تولید برای داخل باشد گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که صنعت داروسازی ایران فراتر از مرزهای کشور برود و مطمئنا شرکت‌های داروسازی ما این فرصت را در اختیار دارند و راحت‌تر می‌توانند به بازارهای بین‌المللی دست یابند.

دیناروند همچنین درخصوص قیمت دارو در ایران تصریح کرد: واقعیت این است که قیمت دارو در ایران پایین است و نتایج مقایسه‌هایی که با بازار دارویی سایر کشورها شده این موضوع را ثابت می‌کند.

وی در عین حال گفت: در مورد داروهای گران قیمت سیاست حمایتی دولت ادامه دارد و این داروها را در وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر حمایت می‌کنیم.

معان وزیر بهداشت با بیان اینکه در 18 ماه اخیر مردم شاهد بودند که اولویت اساسی دولت حمایت از مردم در حوزه سلامت بوده است، افزود: در حال حاضر هزینه‌های پرداختی مردم به طور کلی چه در حوزه بستری، چه در حوزه سرپایی و چه در قسمت دارو و تجهیزات پزشکی کاهش یافته و بار اصلی را دولت به دوش می‌کشد. مطمئنا سیاست کنترل قیمت و حمایت از بیماران وجود دارد و ما علاقمندیم که پرداختی جیب مردم به هیچ عنوان افزایش پیدا نکند.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تولید تمام مواد اولیه دارویی در کشور اظهار کرد: ایران جزو کشورهایی است که تولید کننده مواد اولیه دارو است، البته تولید همه مواد اولیه در کشور اقتصادی نیست و در همه کشورهای دنیا نیز همین طور است. به هر حال باید در اشل اقتصادی کار اقتصادی انجام شود به طوری که فعالیت اقتصادی باید بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذار را تضمین کند. براین اساس در هر کجا که تولید مواد اولیه اقتصادی باشد بخش خصوصی وارد شده و علاقمند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم و در حال حاضر جایگاه مناسبی در حوزه تولید مواد اولیه دارو داریم.

افتتاح خط تولید کارخانه داروسازی بهستان

افتتاح خط تولید کارخانه داروسازی بهستان

افتتاح خط تولید کارخانه داروسازی بهستان

افتتاح خط تولید کارخانه داروسازی بهستان




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: