کد خبر: ۶۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 29
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها-کودک مبتلا به این عفونت باید از هرگونه تماس جسم خارجی با چشم خود خودداری کرده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد.

به گزارش شفا آنلاين،محمد کی‌پور اپتومتریست گفت: شایع‌ترین عفونت‌های چشم در کودکان التهاب ملتحمه است که به قرمزی و حالت ریزش اشک و تورم پلک‌ها و ترشحات مکرر خلاصه می‌شود. در درمان عفونت‌های چشمی و ویروسی باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به عفونت‌های باکتریایی به عمل آید.

وی در ادامه افزود: عفونت‌ها غالباً مسری هستند و باید از ایجاد هر گونه تماس با کودک مبتلا خودداری کرد و تا زمان برطرف شدن علائم کودک از رفتن به مدرسه و مهدکودک خودداری شود. معمولاً پاک نمودن چشم مبتلا با پارچه مرطوب و گرم و انجام کمپرس سرد از اقداماتی است که والدین می‌توانند انجام بدهند و تجویز قطره‌های آنتی‌بیوتیک در عفونت‌های باکتریایی رایج است.
کی‌پور عنوان کرد: عمدتاً ترشحات چرکی زرد رنگ در موارد عفونت‌های باکتریایی چشم مشاهده می‌شود و در عفونت‌های ویروسی عمدتاً ترشحات شفاف می‌باشد و بسته شدن مجرای اشکی هم از عفونت‌های چشم در نوزادان و کودکان که باید تحت نظر متخصصین باشد.
وی بیان کرد: انجام ماساژ کیسه اشکی توسط والدین توصیه می‌شود. در صورت رفع نشدن انسداد تا بین 18 ماهگی باید کودک تحت عمل سونداژ قرار بگیرد.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: