کد خبر: ۶۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
شفا آنلاين:تغذیه>خواص مواد-ماست يكي از پرطرفدارترين لبنيات است كه مي تواند بسياري از نيازهاي تغذيه اي بدن را تا مين كند. با اين حال فوايد خاصي براي زيبايي پوست و موها دارد كه با شناخت آنها شگفت زده خواهد شد.
بهبود دهنده لب هاي ترك خورده

نور خورشيد و سرما مهم ترين عللي هستند كه موجب ترك خوردگي لب ها مي شوند. پوست لب ها بر خلاف ديگر قسمت هاي بدن فاقد غدد چربي است كه از مانع از خشك شدن در برابر سرما، باد و... شود. علاوه بر مرهم هاي موجود در بازار مي توان روي ماست حساب ويژه اي باز كرد زيرا حاوي ماده چرب و اسيد لاكتيك است. اين مواد رطوبت پوست را تامين مي كنند و و موجب لطافت آن مي شوند. با استفاده از ماست به عنوان مرهم، لب هاي خيلي زود بهبود مي يابند.

براي تهيه مرهم لب ها، چند قطره آب ليمو را در كمي ماست مخلوط كنيد. آن را روي لب ها بماليد و بگذاريد 45 دقيقه بماند. سپس مقدار اضافي را با تكه اي پنبه تميز كنيد. در نهايت مقدار مرهم مغذي نيز روي لب ها بگذاريد. اين كار را چندين بار در هفته انجام دهيد.

پاك كننده آرايش طبيعي

اگر به دنبال يك پاك كننده كاملا طبيعي آرايشي براي صورت و چشم ها مي گرديد، فقط كافي است به سراغ ظرف ماست درون يخچال برويد. در اين صورت كافي است 2 قطره روغن بادام شيرين را در يك سوم ظرف ماست بريزيد و آن را روي پوست استفاده نماييد. بهتر است بدانيد شير موجود در آن، ph طبيعي پوست را حفظ مي كند و از آن در برابر تهاجمات خارجي محافظت خواهد كرد.

عامل زيبايي و شادابي پوست

ماست مي تواند لكه هاي نازيبا روي پوست را كاهش دهد،‌ پس از آفتاب سوختگي باعث بهبودي پوست گردد و با ترك خوردگي مقابله مي كند.

براي برطرف كردن لكه ها لازم است تا چند قطره آب ليمو را در ماست بريزيد و به آرامي چند دقيقه اي روي قسمت مورد نظر ماساژ دهيد. اين كار را 2 بار در هفته تكرار كنيد.

در صورت بروز آفتاب سوختگي مقداري ماست را روي پوست حساس آسيب ديده بماليد و تاثير خنك كننده آن را خيلي زود احساس كنيد.

اگر پوست شما مستعد ترك خوردن است مي توانيد كمي تفاله قهوه را در ماست مخلوط كنيد و روي قسمت هاي مورد نظر ماساژ دهيد. اين كار را به طور منظم تكرار كنيد.

جالب است بدانيد كه ماست سرشار از ويتامين ها و پروتئين هاست كه تاثير مضاعفي روي سوختگي دارد. ماست به طور طبيعي رطوبت پوست آسيب ديده را تامين مي كند و باكتري ها را از بين مي برد.

مرهمي عالي براي موها

اگر موهاي شما خشك است و دوست داريد كه آنها نرم تر و خوش حالت شود مقداري ماست به آنها بخورانيد! ويتامين ها و پروتئين هاي موجود در ماست رطوبت را براي موهاي خشك و آسيب ديده تامين مي كند و موجب تغديه و نرمي موها مي شود. اسيد لاكتيك نيز پوسته هاي مرده را از موها جدا مي كند و به‌آنها درخشندگي مي بخشد.

براي اين منظور ماست را روي همه موها به خصوص قسمت هاي خشك بگذاريد و سر را با يك روسري بپوشانيد و اجازه دهيد نيم ساعت بماند. سپس موها را كاملا آبكشي نماييد و شامپو بزنيد.

ماسك صورت

ماست خواص تغذيه اي دارد و به همين دليل مي تواند به عنوان ماسك صورت يا كرم شب استفاده شود كه در دسترس و مقرون به صرفه است. اسيد لاكتيك ماست يك ماده طبيعي است كه پوسته هاي اضافي را از بين مي برد و به پوست طراوت مي بخشد.

اگر مي خواهيد از ماست به عنوان ماسك زيبايي استفاده كنيد بايد ماست را به همه جاي پوست صورت به جز اطراف چشم ها بماليد. بگذاريد ده دقيقه بماند و سپس با آب بشوييد. اين ماسك به ويژه براي پوست هاي چرب بسيار عالي است.

در صورت انتخاب به عنوان كرم شب لازم است تا ماست را به آرامي قبل از رفتن به رختخواب روي صورت ماساژ دهيد. صبح متوجه تاثيرات عالي آن خواهيد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: