کد خبر: ۵۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
شفا آنلاین : با کمبود چه ويتامين هايي ميزان آلرژي در بدن افزايش پيدا مي کند و چه رابطه اي ميان ويتامين هاي دريافتي و بروز حساسيت در بدن افراد وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشکده پزشکي آلبرت انيشتين از دانشگاه يشيوا در طي نوعي از آزمايش خون حساسيت به 17 آلرژن‌هاي مختلف را با اندازه گيري سطح ايمونوگلوبين (پروتئيني که سيستم ايمني بدن در پاسخ به آلرژن‌ها توليد مي‌کند) مورد بررسي قرار دادند.
هنگامي که مشاهدات توسط محققان دانشکده انيشتين تجزيه و تحليل شد، هيچ گونه رابطه‌اي ميان سطح ويتامين D و آلرژي در بزرگسالان مشاهده نشد. اما در کودکان و نوجوانان پايين بودن سطح ويتامين D با 11 آلرژن از 17 آلرژن رابطه مستقيم داشت.
اين آلرژن‌ها شامل آلرژن‌هاي زيست محيطي و آلرژن‌هاي غذايي (بادام زميني) هستند.
کودکاني که کمبود ويتامين D دارند (وجود کمتر از 15 نانو گرم از ويتامين D در هر ميلي ليتر خون) 2.4 برابر احتمال بروز آلرژي در آنها نسبت به کودکاني که داراي سطح کافي ويتامين D هستند (بيش از 30 ميلي گرم در هر ميلي خون) بيشتر است.
Michal melamed استاديار پزشکي اپيدميولوژي و سلامت جامعه در دانشکده انيشتين و نويسنده ارشد اين تحقيق، با اشاره به ضرورت استفاده کودکان از مقادير کافي ويتامين D در روز، مي‌گويد: اين فقط يک رابطه است و کاملا ثابت نمي‌کند که کمبود ويتامين D موجب بروز آلرژي در کودکان مي شود، اما با اين حال بايد آن‌ها را از کمبود ويتامين D محافظت کنيم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: