کد خبر: ۵۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 21
شفاآنلاین:جامعه>اختراع>سازمان بسیج کارگری کشور اعلام کرد: یک کارگر بسیجی نخبه موفق به ثبت سه اختراع شامل استخراج الکل از سیب زمینی، برنج غنی شده و برنج با درصد آمیلوز پایین شد.
به گزارش شفا آنلاین،این کارگر بسیجی نخبه سپیده ساسانیان نام دارد و دارای دو مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و کارشناسی ارشد صنایع غذایی است.

این نخبه برتر بسیجی با اشاره به ثبت اختراع استخراج الکل از سیب زمینی، ثبت اختراع برنج غنی شده و ثبت اختراع برنج با درصد آمیلوز پایین گفت: میزان درصد الکل در سیب زمینی به میزان قند موجود در آن بستگی دارد که وی توانسته با استخراج الکل از نوعی سیب زمینی، 12درصد الکل بیشتر و با کیفیت بالاتر استخراج کند.

وی همچنین درباره برنج با امیلوز پایین افزود: این برنج با 25 درصد قند کمتر، برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.

ساسانیان در زمینه تولید برنج غنی شده با آهن و اسیدفولیک و ویتامین های گروه ب، تصریح کرد: این اختراع که یک نمونه کاربردی است، برای عموم و به خصوص شاغلین کاربرد زیادی دارد زیرا فقط به پنج دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد. این مسأله موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و آب می شود. در این برنج، مواد غنی شده ای وجود دارد که ریزمغذی های مورد نیاز بدن تأمین شده و برای افراد مبتلا به فقر آهن بسیار مفید است. همچنین ظاهر مجلسی برنج موجب می شود که از نمونه های مشابه آرسنیکی خارجی بسیار بهتر باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری روی انرژی های بالقوه داخلی موجب کارآفرینی، قطع وابستگی، جلوگیری از خروج ارز و پویایی صنعت و تولید می شود، عنوان کرد: بر روی برنج داخلی این تغییرات را انجام داده ایم تا تولیدکنندگان به کاشت و تولید بیشتر داخلی ترغیب شوند.

این کارگر بسیجی نخبه، تاکنون دو مقاله در کنگره های بین المللی و مقالاتی در نشریات و همایش های داخلی داشته و در همایش های بسیج در سال 91 و 92 به خاطر این اختراعات، موفق به دریافت جوایزی شده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: