کد خبر: ۵۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفا آنلاين-متخصص خون و آنکولوژی گفت: حدود 70 درصد سرطان‌های سینه پس از 40 سالگی و کمتر از 2 درصد آنها قبل از 30 سالگی ایجاد می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،مریم رحیمی گفت: مهمترین عضوی که بیماری‌های آن زنان را به درمانگاه‌ها و مطب‌ها می‌کشاند بیماری‌های مربوط به سینه است. شایع‌ترین علامت بیماری‌های مربوط به سینه درد و ایجاد توده است که البته 70 درصد موارد این توده‌ها خوش‌خیم هستند. همچنین ترشح غیرطبیعی از سینه یکی دیگر از این علامت‌هاست.

وی افزود: ضایعات بدخیم یا سرطانی در سینه بیشتر در دوران یائسگی یا پس از آن ایجاد می‌شود و با افزایش سن شیوع این ضایعات بیشتر می‌شود. به طوری که 75 درصد سرطان‌های سینه پس از 40 سالگی رخ می‌دهد.

رحیمی گفت: اما در کشور ما به دلیل جوان بودن جمعیت، بیماران در سنین پایین‌تری مراجعه کرده و بیماری آنها تشخیص داده می‌شود.

این متخصص آنکولوژی گفت: از آنجا که در کشور ما 80 درص سرطان‌های سینه توسط خود زنان کشف می‌شود آموزش چگونگی انجام و زمان معاینه سینه به زنان بسیار مهم است. بنابراین تمام دختران دبیرستانی باید از نحوه خودآزمایی آگاه شوند و آن را به عنوان یک وظیفه بهداشتی هر ماه انجام دهند.

وی گفت:‌ طبق تحقیقات انجام شده تخمین زده می‌شود تعداد کمی از زنان هر ماه سینه خود را معاینه می‌کنند. دلیل این رفتار به دلیل عدم آگاهی، عوامل روانی، ترس، خجالت و افسردگی است در حالی که انجام معاینه ماهانه پس از هر دوره قاعدگی برای زنان 30 ساله و بالاتر بسیار توصیه می‌شود.



فارس




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Nasim
|
Germany
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
سلام وخسته نباشید.من دختری متاهل هستم سینه هام یکم نوک سینه هاش بالا پایین هست یعنی خیلی کم متقارن نیست ایا این غیرعادی است؟
مدیر پایگاه باسلام
باید ازسوی متخصص زنان معاینه شوید تا نظرقطعی داده شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: