کد خبر: ۵۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 01
شفا آنلاین:پژوهشگران دانشگاه صنعیت امیرکبیر موفق به طراحی و تولید البسه خنک کننده با استفاده از تولید الیاف با سطح مقطع خاص در مقیاس صنعتی شوند.
به گزارش شفا آنلاین،علی‌اکبر مراتی‌مجری طرح گفت: بر آورده ساختن انتظارات و شاخص‌های راحتی در پوشاک به ویژه در مواردی از قبیل البسه و تجهیزات ورزشی یا نظامی و محافظتی از درجه اهمیت بسیار بالاتر برخوردار است چرا که با استفاده از این ویژگی‌ها به طور مهندسی شده‌ای می‌تواند میزان عملکرد نهایی این قبیل از منسوجات و نهایتا فرد استفاده کننده از انرا تعیین نمود.

وی افزود:دراین پروژه با توجه به اهمیت پارامترهای راحتی رطوبتی البسه زیر پوشاک محافظ و ورزشی، تولید الیاف با اشکال سطح مقطع متفاوت مورد نظر است با بتوان با استفاده از ویژگی‌های هندسی و کانالهای طولی ایجاد شده در روی سطح الیاف تولید شده با استفاده از پدیده انتقال میزان رطوبت ایجاد شده از روی پوست را به سطحی دورتر از سطح پوست انتقال داد تا شرایط لازم جهت خنک شوندگی بیشتر برای بدن افراد فراهم گردد.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام ارزیابی‌های مورد نظر نمونه‌های بهینه انتخاب و جهت تولید صنعتی دانش‌ فنی آن مستند شد.

البته لازم به ذکر است تولید الیاف به شکل سطح مقطع خاص از جمله مهمترین دستاوردهای این طرح بود که تاکنوندر کشور امکان‌پذیر بوده است.
برچسب ها: پوشاک ، البسه ، تجهیزات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: