کد خبر: ۵۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 25
شفاآنلاین_معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارهای مقدماتی برای تدوین سند عرضه و تقاضای نیروی پرستار آغاز شد تا معضل کمبود پرستار یک بار برای همیشه با این سند برطرف شود.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محمد میرزابیگی افزود: سند عرضه و تقاضا به آن معنا است که تعداد دانش آموختگان رشته پرستاری دانشکده های سراسر کشور با تعداد نیازهای جامعه به پرستاران همخوانی داشته باشد.


وی ادامه داد: شرایط کنونی بگونه ای است که در یک نقطه کشور، دانشکده های پرستاری دولتی و آزاد و موسسه های دیگر به تربیت پرستار اقدام می کنند و این تربیت همزمان پرستار، موجب ایجاد نیروی مازاد و بیکار شدن آنان می شود.


میرزابیگی با بیان اینکه این وضعیت، اغلب در شهرستان های کوچک وجود دارد، افزود: اغلب این پرستاران زن بوده و می خواهند کنار خانواده و در شهر خود مشغول کار شوند، اکنون تعداد اینگونه پرستاران کم است اما در آینده تربیت مازاد نیروی پرستار در نقاطی که به نیرو نیاز ندارند، می تواند مشکل ساز شود و با بیکاری پرستاران در آن مناطق روبرو شویم.


معاون وزیر بهداشت گفت: این شرایط در حالیست که همزمان در تهران و مراکز استان ها به شدت با کمبود نیروی پرستار مواجه هستیم.
میرزابیگی یادآور شد: سند عرضه و تقاضا به آن معنا است که تربیت نیروهای پرستار با توجه به جمعیت، تعداد تخت و نیاز نقاط مختلف کشور، انجام شده و سیاست های تربیت نیرو با توجه به سیاست های دانشگاه های علوم پزشکی هر منطقه تنظیم شود تا دچار تورم یا بیکاری نیروی کار پرستاری نشویم.


وی افزود: مسایل دیگری در رابطه با پرستاران مانند نیاز به پرستاران در خارج کشور نیز مطرح است که با تهیه سند عرضه و تقاضا می توان نگرانی ها در این زمینه را رفع کرد.
 
سلامت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: