کد خبر: ۵۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 22
جراح و متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین تاکیدکرد:
شفا آنلاین- جراح و متخصص زنان و زایمان، به تشریح مهم ترین نکات بهداشتی پرداخت که زنان باردار و سایر زنان در طول سفرهای نوروزی باید آنها را رعایت کنند.

دکتر فرشته دانشمند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین خطاب به زنان حامله ای که در تعطیلات عید نوروز قصد سفر دارند، توصیه کرد: در صورتی که زنی سابقه سقط جنین و زایمان زودرس قبلی نداشته باشد تا ماه هفتم بارداری مسافرت اش بلامانع است.

وی ادامه داد: زنان حامله طی مسافرت های طولانی حتمأ باید هر 3 تا 4 ساعت یکبار پس از توقف خودرو و 15 دقیقه تا نیم ساعت پیاده روی به ادامه مسیربپردازند. و در صورت داشتن هر نوع درد،خونریزی، علائم غیر طبیعی مانند حرکت نکردن جنین به اولین مرکزدرمانی یا اورژانس مراجعه نمایند.

وی با اشاره به این که تب، لرز و استفراغ از علائم خطر دوران بارداری محسوب می شوند، توصیه کرد: زنان حامله از آویزان کردن پاها و اندام تحتانی نیز به مدت طولانی اجتناب نمایند.

دانشمند با اشاره به این که زنان حامله در طول سفرباید تا حد امکان استرس نداشته باشند، بیان کرد: همچنین نباید در مسافت های طولانی پیاده روی کنند.آنها همچنین باید ازحضوردراماکن شلوغ برای جلوگیری از برخورد با آنها و ایجاد مشکل خودداری نمایند.

توصیه های بهداشتی به خانم های غیر باردار

عضو انجمن زنان و مامایی ایران خطاب به زنان غیر حامله نیزازآنها خواست در طول سفر از توالت های غیر بهداشتی میان راه و آب های آلوده استفاده نکنند. از پوشیدن شلوارهای تنگ و لباس زیرهای پلاستیکی پرهیز نمایند. ازمصرف ژل های شستشوی روزانه غافل نشوند و در صورت داشتن بیماری مزمن قبلی تمام پرونده های پزشکی و دارهای مصرفی را نیزدرطول سفر همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: به طور کلی اگر زنان دچار ترشح غیر طبیعی همراه با سوزش،خارش و تکرر ادرار شدند باید به پزشک مراجعه کنند. همیشه مسافرت و استرس می تواند در قاعدگی بی نظمی ایجاد کند، بنابراین در صورت بروز درد ناگهانی یا خونریزی های شدید حتمأ به اورژانس بیمارستانی مراجعه نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: