کد خبر: ۵۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 15
شفاآنلاین-برای شناسایی و ثبت هویت فرد کشته شده به محل حادثه بازگشتم و زمانی که کارت شناسایی قربانی حادثه را یافتم، کارت ملی پدرم را در مقابل چشمانم دیدم. اینها گوشه‌ای است از صحبت‌های امدادگر جوانی که جسد غیرقابل شناسایی پدرش را رهاسازی کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،ساعت 2:27 بامداد پنجشنبه در کیلومتر 20 جاده زرین آباد – زنجان حادثه مرگباری به وقوع پیوست و به دنبال آن امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان ایجرود به محل حادثه اعزام شدند، پس از انجام عملیات رهاسازی اجساد، زمانی که امدادگر جمعیت هلال احمر برای شناسایی افراد فوت شده اقدام کرد، از روی کارت شناسایی فرد فوت  شده،  متوجه شد که پدرش قربانی این حادثه است.

بهنام قاسمی، امدادگر 24 ساله ایجرودی که از اسفند 89 همزمان با افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده ای شهرستان ایجرود به عنوان امدادگر مشغول به کار و بعد از مدتی به عنوان راننده ست نجات در این پایگاه مشغول به فعالیت شد. برادر بهنام نیز امدادگر هلال احمر است.

شرح واقعه تصادف پدر از زبان پسر

بهنام می‌گوید: شب حادثه شیفت کاری‌ام نبود و به عنوان امدادگر در پایگاه حضور داشتم، ساعت از 2 نیمه شب گذشته بود و به دنبال تماس تلفنی اورژانس مبنی بر امدادرسانی به حادثه تصادف یک دستگاه خودروی پراید با تریلی عازم 20 کیلومتری محور زرین آباد به زنجان شدیم، پس از رسیدن به محل حادثه بلافاصله مشغول به کار شده و جسد فرد فوت شده و همین طور مصدومان را از خودروی پراید که بر اثر برخورد با تریلی به آهن پاره‌ای تبدیل شده بود، خارج کردیم که به دلیل تاریکی شب و چهره خونین جسد متوجه نشدم که فرد فوت شده پدرم است.

بهنام وقتی برای شناسایی و ثبت هویت فرد کشته شده به محل حادثه بازگشته و زمانی که کارت شناسایی قربانی حادثه را یافته، متوجه شده است که این کارت ملی پدرش است که اکنون در دستانش قرار دارد.

هیچگاه تصور نمی‌کردم امدادگر حادثه‌ای باشم که در آن پدرم کشته شده

بهنام در مورد اینکه آیا فکر می‌کرد در یکی از حوادث به نزدیکانش امدادرسانی کند، گفت: هیچگاه تصور نمی کردم که روزی به عنوان امدادگر به حادثه‌ای که در آن پدرم کشته شده است امدادرسانی کنم و هنوز در شوک وقوع این حادثه و تصویر چهره خون آلود پدر در زمان رهاسازی هستم.

باید به عنوان امدادگر به کار خود ادامه داد

بهنام از لحاظ روحی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و مرگ پدر آن هم بدین شکل وی را دگرگون رده است اما می گوید:  به عنوان امدادگر به کار خود ادامه می‌دهم و تا آنجا که توان دارم به عنوان یک نیروی خدوم به مردم در جمعیت هلال احمر امدادرسانی خواهد کرد.


امدادگر 24 ساله جمعیت هلال احمر معتقد است حتی اگر بتوان از بروز این حادثه برای یک خانواده هم جلوگیری کرد، جای بسی امیدواری است.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: