کد خبر: ۵۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 15
شفاآنلاین-اگر شما هم مي خواهيد در فصل رنگ هاي شاد و رويش گل هاي تر و تازه، در سال 94 يک دکوراسيون نوروزي زيبا و بدون اشکال داشته باشيد به همراه خانه تکاني، بايد نکاتي را براي تغيير دکوراسيون زمستاني منزل تان به دکوراسيون بهاري اجرا کنيد.
به گزارش شفا آنلاین،البته دکوراسيون بهاري هميشه گران قيمت و هزينه بر نيست بلکه تنها با به کارگيري رنگ ها و قرار دادن هر وسيله در جاي مناسب خودش، مي توانيد فضايي دل باز و مفرح ايجاد کنيد. از شما مي خواهيم که با کمي خلاقيت از همان وسايلي که در اختيار داريد در جهت خلق زيبايي استفاده کنيد. پيشنهادهاي زير را در روزهاي آخر اسفند ماه در خانه خود اجرا کنيد تا پيش از نوروز حال و هواي بهاري وارد خانه تان شود.

پوشش هاي ضخيم را نازک کنيد

زماني که فصل بهار از راه مي رسد، با خود بوي نويي و تازگي به همراه دارد. به همين دليل قبل از اين که هر گونه تغيير بهاري در خانه تان ايجاد کنيد بايد به تميز کردن محيط بپردازيد. تميز کردن محيط همان خانه تکاني است که معمولا همه ايراني ها قبل از تحويل سال، آن را انجام مي دهند. در مراسم خانه تکاني به شما توصيه مي کنيم که فرش هاي اضافي را جمع و پوشش هاي ضخيم پنجره ها را عوض کنيد و اجازه دهيد کمي نور وارد اتاق ها شود. رو تختي هاي ضخيم و پشمي را با ملحفه هاي نخي و حرير جايگزين کنيد تا اتاق خواب تان هم رنگ و بوي بهاري به خود بگيرد.

نقطه کانوني اتاق ها را تغيير دهيد

اگر در زمستان مبلمان را، دور شومينه چيده ايد، ديگر وقت آن فرا رسيده است که جاي آن ها را تغيير دهيد. بيشتر افراد در فصول سرد شومينه را به عنوان نقطه کانوني اتاق خود انتخاب مي کنند. براي بهار نقطه کانوني فضاي داخلي اتاق ها را تغيير دهيد؛ به عنوان مثال براي اتاق نشيمن مي توانيد پنجره اي با نماي حياط و باغ يا در آپارتمان هاي امروزي تلويزيون را به عنوان نقطه کانوني در نظر بگيريد.

وسايل زينتي تان را بهاري کنيد

نگاهي به وسايل دکوري خود بيندازيد و به اقتضاي فصل جديد اشياي زينتي جديدي را به محيط اضافه کنيد. استفاده از رنگ هاي آبي آکواريومي، سبز چمني و نارنجي اخرايي براي وسايل زينتي پيشنهاد مي شود که بنا بر سليقه خودتان مي توانيد از آن ها استفاده کنيد.

از گل هاي طبيعي استفاده کنيد

استفاده از گل هاي طبيعي در آغاز فصل بهار، بهترين گزينه براي زينت بخشي خانه شما هستند. بنابراين يک يا چند گل طبيعي بخريد و روي ميزتان بگذاريد تا ديدن شان حس دل تان را بهاري کند.

روميزي ميز غذاخوري تان را لطيف کنيد

ميز غذاخوري يکي از موثرترين عنصرها در دکوراسيون خانه است؛ بنابراين نوع، رنگ و طرح روميزي آن بسيار مهم است. توصيه مي کنيم روميزي را که در فصل زمستان روي ميز غذاخوري پهن کرده ايد، همين الان جمع کنيد و براي چيدمان بهاري از يک روميزي لطيف تر با طرح و رنگ شاد استفاده کنيد. در اين صورت دستمال سفره هايي که براي روي ميز غذاخوري انتخاب مي کنيد بايد متناسب با روميزي جديدتان باشد تا تاثيرگذاري آن بيشتر شود.

هفت سين بچينيد و جمع نکنيد

چه اشکالي دارد اگر در تمام ايام نوروز هفت سين زيبايي که براي تحويل سال چيده ايد روي يکي از ميزهاي اتاق يا پذيرايي تان خودنمايي کند. به اين ترتيب انرژي و هيجان ويژه لحظات تحويل سال تا پايان تعطيلات در منزل شما جاري خواهد بود.

فقط به خريد فکر نکنيد

تغيير دکوراسيون فصلي به شما اجازه ايجاد تنوع مي دهد. مي توانيد آيتم هايي را که تا کنون در خانه استفاده نکرده ايد و يا به نحوي فراموش شده اند در دکوراسيون بهاري خود به کار ببنديد. بنابراين در اولين قدم به خريد نرويد بلکه فهرستي از وسايل موجودتان را تهيه کنيد که شايد به انباري منتقل کرده ايد و استفاده دوباره از آن ها، دکوراسيون تان را بهاري مي کند.

از پذيرايي تان غافل نشويد

از اهميت و تاثيرگذاري اتاق پذيرايي روي روان خودتان و ميهمانان تان، غافل نشويد. با انتخاب رنگ هاي شاد مانند زرد، ليمويي و نارنجي براي وسايل تان رسيدن بهار را احساس کنيد؛ به طور مثال از گلدان هاي شاد و روشن، کوسن هاي طرح دار و قاليچه هاي کنفي استفاده کنيد. سري به شب بازارها بزنيد و چيزهايي را که به محيط شما حس تازگي مي دهد، بدون صرف هزينه زياد پيدا کنيد.

کشوهاي تان را جديد کنيد

کشوهاي دراور قديمي را با برچسب هاي طرح دار تزيين کنيد. از همين طرح روي چراغ سفيد و ساده روميزي نيز مي توان استفاده کرد. اين موارد را مي توانيد از خرازي هاي سطح شهر تهيه کنيد.

عکس پرنده ها را به ديوار بزنيد

از تصاوير پرندگان استفاده کنيد و آن ها را به ديوار آويزان کنيد. تصاوير پرندگان تاثير زيادي بر ايجاد احساس آرامش و جذابيت در خانه شما خواهد گذاشت.

روکش کوسن هاي مبل تان را تغيير دهيد

روکش کوسن هاي مبل تان را عوض کنيد و از طرح ها و رنگ هاي نو براي تغيير چهره مبل استفاده کنيد يا حتي بالشتک هاي جديد با طرح و اندازه هاي متفاوت به نمونه هاي موجود اضافه کنيد. قرار نيست کوسن هاي قديمي را برداريد يا آن ها را در گوشه کمد ديواري مخفي کنيد بلکه اجازه دهيد تازه واردها کاملا مسالمت آميز با کوسن هاي اصلي زندگي کنند و به مبل ها نماي تازه اي ببخشند. اين روکش ها را مي توانيد خودتان بدوزيد يا انواع آماده آن را از فروشگاه هاي مرتبط خريداري کنيد. تنوع کوسن در بازار زياد است و کافي است، رنگ و طرحي انتخاب کنيد که در ميان وسايل خانه، خودشان را به خوبي نشان دهند.

جلوه آباژورهاي تان را بيشتر کنيد

آباژورهاي ساده اي را که طرح يا رنگ ويژه اي ندارند و باعث جلب توجه بيننده نمي شوند با پارچه هايي که طراحي هاي زيبا و خاص دارند، تزئين کنيد. همين يک کار کوچک موجب مي شود تا چهره اين وسيله تزئيني کلي تغيير کند و تاثير بسياري هم در زيبايي خانه داشته باشد. طرح هاي ترکيبي و استفاده از دکوري‌هاي مرتبط، ايده هاي مناسب تري هستند.

براي تغيير آشپزخانه به در کابيت سر بزنيد

اگر ظاهر کابينت هاي شما قديمي و فرسوده شده است مي توانيد درهاي کابينت را عوض کنيد تا هزينه کمتري نسبت به عوض کردن همه کابينت ها داشته باشد يا حتي در برخي از آن ها را برداريد و به عنوان بوفه، براي نمايش ظرف هاي زيبا از آن ها بهره بگيريد.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: