کد خبر: ۵۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 08
نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد؛
شفاآنلاین-نایب رئیس هیأت مدیره و ریاست شورای برنامه ششم توسعه سازمان تأمین اجتماعی بر مشارکت فعال این سازمان در تدوین برنامه ششم توسعه تأکید کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین، علی حیدری در نشست تخصصی آشنایی با دیدگاه‌ها و نظرات تشکل‌های کارفرمایی پیرامون برنامه ششم توسعه سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: در تدوین برنامه ششم توسعه مسائل مربوط به حمایت‌های اجتماعی و امدادی مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه امور حمایتی و امدادی در نظام‌های حاکمیتی مختلف و کشورهای گوناگون متفاوت است، افزود:
امور امدادی و حمایتی در هر صورت بر عهده حاکمیت است و حاکمیت در قبال نیازهای اولیه مردم ازجمله غذا لباس و مسکن تکالیفی بر عهده دارد.
نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، توانمند سازی نیروی کار و کارگستری را از دیگر امور مورد توجه دولتها برشمرد و اظهار داشت: در کشور ما نیز اصول سوم و چهل و سوم قانون اساسی نشانگر نقش حاکمیت در حوزه خدمات و حمایت‌های اجتماعی است که باید حداقل‌های مورد نیاز مردم را فراهم کند.
حیدری با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای که تا کنون در کشور ما اجرا می‌شود، مسائل فرهنگی و اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در برنامه ششم توسعه امیدواریم مقوله تأمین اجتماعی و سایر مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: پیشنهادات اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و امیدواریم با این کار زمینه برای تحول جدی در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی فراهم شود.
نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی ورود و خروج جمعیت به پوشش بیمه و همچنین منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی را مهمترین عوامل مورد توجه در رابطه با پیشنهادات برنامه ششم توسعه برشمرد و گفت: رویکرد سازمان تأمین اجتماعی ارتباط موثر و مستمر با شرکای اجتماعی است و در رابطه با برنامه ششم توسعه نیز نظرات و دیدگاه‌های شرکای اجتماعی را دریافت می‌کنیم.
حیدری با اشاره به برخی از قوانین و مقرراتی که برای حمایت از برخی مشاغل و در شرایط خاص در دوره زمانی مشخص به تصویب رسیده‌اند، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی از این قوانین اکنون جنبه دائمی یافته‌اند و محدودیت‌هایی نیز برای سازمان تأمین اجتماعی بوجود می‌آورند.
وی قانون بازسازی و نوسازی صنایع و همچنین قانون مشاغل سخت و زیان آور را از جمله این قوانین عنوان کرد و اظهار داشت: در رابطه با قانون مشاغل سخت و زیان آور؛ رفع ویژگی‌های زیان آور و همچنین کاهش سختی کار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و تنها بازنشستگی پیش از موعد برای این کارگران لحاظ می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: