این برآورد مبنی بر دادههای 175 تحقیقات گذشته بوده که در حدود چهار دهه به انجام رسیده است.
نویسنده «رائه توماس» از دانشگاه استرالیا در این باره اظهار داشت: این تخمین و بررسی میتواند به مقامات بهداشت عمومی کمک کند و این نوع اختلال در جامعه مورد تشخیص قرار گیرد.
این ارزیابی در آخرین اطلاعات مراکز ایالات متحده برای کنترل و پیشگیری بیماری کودکان در سنین مدرسه که در سال 2011 به بیشفعالی تشخیص داده شدند، 11 درصد اعلام شده بود.
توماس اشاره کرد: با این وجود، این رقم 2برابر برآورد بیش فعالی 3.4 درصدی در مجله روانشناسی کودک بوده است.
نویسندگان این مطالعه اظهار دارند که دقت در تشخیص و تعیین شیوع ADHD مهم است.
بیش فعالی (ADHD) اختلال مزمنی است که میلیونها کودک به آن مبتلا بوده و گاهی تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا میکند.
(ADHD) مجموعهای از اختلالات شامل بی دقتی، بیش فعالی و عدم کنترل رفتار است. کودکان مبتلا به ADHD اعتماد به نفس کمی دارند و در رابطههای دوستی و حضور در مدرسه مشکل دارند.
گاهی علائم این بیماری با افزایش سن کاهش مییابد. با این حال افراد میتوانند با یادگیری روشهای مختلف آن را کنترل نمایند؛ درمان با تجویز دارو و مداخلات رفتاری صورت میگیرد.
تشخیص زود هنگام در کنار درمان میتواند نتایج بسیار متفاوتی داشته باشد.
فارس