کد خبر: ۵۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 25
شفاآنلاین-فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیک دانشگاه علوم پزشکی ایران ، علایم اختلال بهره هوشی و عقب ماندگی ذهنی کودکان را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر فرزانه روحانی در حاشیه نشست یک روزه برنامه پیشگیری و کنترل بیماری فنیل کتون اوری  افزود: اگر کودکی تا دو ماهگی لبخند نزند، اگر تا 9 ماهگی نتواند به تنهایی بنشیند ، اگر تا 12 ماهگی نتواند اشیاء کوچک را از روی میز یا زمین بردارد ، اگر تا 18 ماهگی نتواند راه برود و شش کلمه صحبت کند و اگر تا دو سالگی نتواند صحبت کند و جمله بگوید نشان می دهد که این کودک دچار اختلالات عصبی و متابولیکی بوده و عقب افتادگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کودک تا دو سالگی واژه هایی مانند «آ» ، «با» و «دا» را تلفظ کند یا آنکه پدر و مادر از روی اشاره و تلفظ کودک به سخنان او پی ببرند به معنای صحبت کردن کودک نیست بلکه صحبت کردن کودکان باید به گونه ای باشد که غریبه ها و پزشکان متوجه صحبت های کودک شوند.

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیک دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: علایم فوق نشان می دهد که کودک دچار اختلالات عصبی و بهره هوشی بوده و در آینده دچار عقب ماندگی ذهنی خواهد شد.

روحانی یادآور شد: این کودکان ممکن است مبتلا به فنیل کتون اوری باشند اما به هر حال با رعایت رژیم غذایی، مراجعه مکرر به پزشک و تحت نظر بودن مداوم ، کاملا درمان می شوند البته این کودکان هم باید به متخصصان فوق غدد و هم به متخصصان اعصاب و روان مراجعه کنند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: