کد خبر: ۵۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 18
خوشرو:
شفاآنلاین-دکتر غلامعلی خوشرو سفیر جدید ایران در سازمان ملل با اشاره به ارتباط تنگاتنگ همه انسان ها درجهان امروزی تاکید کرد که توسعه وپیشرفت کشورها در چنین جهانی در گروه تفاهم وتعامل است .
به گزارش شفا آنلاین،غلامعلی خوشرو عصر سه شنبه به وقت محلی درپی مراسم تسلیم استوار نامه خود به دبیر کل سازمان ملل  به سوالات دررابطه با برنامه ها ورویکرد های خود در مقام نماینده ایران دراین نهاد بین المللی پاسخ داد.

دراین گفت وگو خبرنگارما با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهوری که حفظ منافع ملی ایران را درگرو فرصت سازی ها دانسته است از خوشرو پرسید : شما دراین زمینه درسطح سازمان ملل وجامعه کشورهای اسلامی وعربی این سازمان چه برنامه هایی در پیش دارید ؟

نماینده دائم ایران درسازمان ملل درپاسخ گفت : مسائل اقتصادی وتوسعه ای مسائلی جهانی هستند وهرگونه تغییر وتحولی دراین زمینه ها در سطح جهانی ومیان کشورهای مختلف تاثیرات متقابلی به جای می گذارد.

وی افزود: درجهانی که ما درآن زندگی می کنیم ازقیمت ارز گرفته تا نحوه تبادل یا تولید کالا همه به هم مرتبط هستند وتوسعه و پیشرفت هرکشوری درچنین جهان مرتبطی طبعا با سایر کشورها ارتباط وبه هم پیوستگی تنگاتنگی لازم دارد.

خوشرو درادامه گفت : ما برای ایجاد زمینه های توسعه که قادر به رهانیدن کشورازحاشیه نشینی وفشارهای اقتصادی می باشد باید با سایر کشورها همکاری مستمری داشته باشیم .

وی با اشاره به این که کشورهای به اصطلاح توسعه یافته با کشورهای درحال توسعه دراین زمینه اختلاف نظرهای زیادی دارند ونگرانی هایشان نگرانی های متفاوتی است، افزود: باید با کشورهایی که درحال توسعه هستند همکاری بیشتری داشته باشیم تا بهره وری های بیشتری از نیروی کار یا علوم روز وفن آوری های تازه بکنیم.

نماینده دائم کشورمان درادامه با بیان این که برای یک زندگی بهتر اقتصادی ما نیاز داریم که به فناوری های پیشرفته دسترسی داشته باشیم گفت: کشورها وبخصوص کشورهای روبه رشد باید دراین زمینه ها همکاری های تنگاتنگ وگسترده تری داشته باشند وازامتیازات وتوانمندی های یکدیگر استفاده ببرند.

خوشرو افزود: طبیعتا سازمان ملل سکوی مهمی برای اینگونه تعاملات بشمار می رود وما میتوانیم ازاین عرصه درزمینه های آموزشی ، محیط زیست وسایر زمینه ها استفاده کنیم.

نماینده کشورمان درادامه با اشاره به مشکلات وچالش های زیادی که جهان امروز درجهت دستیابی به توسعه و پیشرفت با آن ها روبرو است گفت: متاسفانه در شرایط فعلی جهان با مشکلات زیادی ازقبیل کم آبی ، آلودگی هوا وخشکی زمین و ازمیان رفتن جنگل ها وبسیاری مشکلات دیگر ازاین قبیل روبرو است که برای برخورد ومقابله با این مشکلات کشورها به تعامل مستمر وبی وقفه نیاز دارند.

خوشرو با اشاره به استفاده نادرست وبی رویه ازمنابع طبیعی ازسوی برخی کشورها گفت : استفاده غلط ازاین منابع ویا اسراف و زیاده روی موجب الودگی هوا وازمیان رفتن بنیه باروری زمین شده است وچنین مشکلاتی منحصر به یک کشور یا دوکشور محدود نمی شود ولذا با آگاهی براین پیوستگی غیرقابل انکار میان کشورهای مختلف ما باید بپذیریم که یک توسعه پایدار وتوانمند درگروه همکاری های گسترده جهانی توام با نگاه ورویکرد های تازه است.

خبر نگارما ازدکتر خوشرو پرسید: با توجه به عملیات تروریستی اخیر درمنطقه وجهان که به نام اسلام صورت می گیرد وموجب بهره برداری های مغرضانه برخی کشورها مثل اسرائیل بمنظور خدشه دار کردن چهره اسلام شده ومی تواند درروابط ایران بعنوان یک کشور اسلامی با سایر کشورها اثر گذار باشد وبا توجه به این که ایجاد زمینه های مساعد برای همکاری های متقابل ایران با سایر کشورها درگروه رفع این شبهه ها وشناساندن تصویر درست ایران واسلام به مردم جهان است، شما دراین رابطه درحوزه کاری خود چه برنامه ها واقداماتی درنظر دارید؟

نماینده کشورمان درپاسخ به این سوال گفت : متاسفانه این فرایند افراطی گری وتروریسم در منطقه به نوع خودش عامل رشد اسلام ستیزی درغرب شده است ویقینا آنهایی که درغرب با اسلام مبارزه می کنند کسانی هستند که هیچ نسبتی با دیانت ندارند واساس زندگیشان را بر تهدید وتبعیض وتوهین گذاشته اند .

وی گفت: آنهایی هم که درمنطقه با اسم اسلام انسان ها را زنده زنده می سوزانند ویا سر میبرند با اینکارشان به همان فرایند هراس افکنی کمک می کنند واکثر این گروه ها از یک منشا هدایت می شوند.

ولی به هرحال آنچه که مهم است این است که ما بدانیم کسانی که ادعایشان این است که می خواهند اسلام را بشناسانند بطور کامل با کسانی که با اسلام درحال مبارزه هستند دریک مسیر حرکت می کنند وهر دو به هم کمک می کنند واین بسیار معلوم است وما باید قبل از هرچیزی چهره اسلام واقعی را ازاین اعمال شنیع که به اسم اسلام انجام می شود پاک کنیم .

وی افزود: اسلام دین رحمانیت است ویک دین مبتنی برصلح وکرامت انسانیست ونشان دادن این چهره وظیفه خطیر وحساسی است که به عهده همه ماست وانشاالله در انجام آن موفق خواهیم شد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: