کد خبر: ۵۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 11
معاون وزير بهداشت:
شفاآنلاین-معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرائی شدن پنج برنامه درمانی مهم در سال ‌آینده خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری مراسم افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان امام حسین (ع) تهران با اعلام این خبر گفت: این برنامه‌ها در بخش‌های اورژانس بیمارستانی، آی سی یو، کلینیک‌های ویژه، مراکز سرطان و دیالیز است.
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه های زیادی برای راه اندازی کلینیک های ویژه در سال 94 در نظر گرفته شده است افزود: به این منظور 5 هزار و 600 مطب جدید در قالب این کلینیک‌ها آماده شده است و در بخش ساخت و تجهیز مراکز تشخیص زود هنگام سرطان و درمان و مراقبت نیز برنامه‌ریزی شده است.
آقاجانی همچنین با اشاره به کمبود 26 هزار تخت بیمارستانی در استان تهران گفت: به ازای هر هزار نفر،‌ یک و نیم تخت بیمارستانی وجود دارد که با استانداردهای بین المللی خیلی فاصله داریم.
معاون وزیر بهداشت با انتقاد از کیفیت خدمات بیمارستانی به بیمار بستری یا هتلینگ از بازسازی 2 میلیون و 100 هزار مترمربع از بخش های بیمارستانی کشور خبر داد و افزود: بازسازی 80 هزار تخت در پانصد و شصت بیمارستان دردست اجراست و بازسازی یک میلیون کیلومتر مربع از فضاهای بیمارستانی پایان یافته که پیشرفت 80 درصدی داشته است.
آقاجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد متخصصان در مناطق محروم از 2 هزار و 200 به 3 هزار و 900 افزایش یافته است گفت: هم‌اکنون این پزشکان تمام وقت در بیمارستان‌های دولتی این مناطق هستند در حالی که پیش از طرح فقط 5 درصد آن‌ها تمام وقت بوده‌اند.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به سهم چهار و نیم درصدی بیمار از هزینه‌های درمانی پس از اجرای طرح تحول سلامت و به نزدیک صفر رسیدن پرداخت‌های غیرقانونی افزود: بیش از 8 میلیون نفر با اجرای طرح تحول سلامت زیر پوشش بیمه رفته‌اند و پرداخت های خارج از صورتحساب و خارج از بیمارستان برای خرید تجهیزات پزشکی نیز حذف شده است.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: