کد خبر: ۵۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 02
شفاآنلاين :برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت، 14 بهمن ماه، به موضوع «عفونت هاي لثه اي» اختصاص دارد
به گزارش شفاآنلاين، بیماری های لثه فقط به یک دلیل ایجاد می شوند، التهاب و عفونت ناشی از باکتری های موجود در جرم و پلاک غذایی تجمع یافته بر روی طوق دندان ها لثه ها را بیمار می کند و به مرور زمان باعث از بین رفتن لثه و استخوان دربرگیرنده دندان می شود.
در برنامه «فراسو» که کاری از گروه سلامت جسم و پیشگیری رادیو سلامت است، هر روز از یکی از پزشکان متخصص در زمینه های پزشکی دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ و راهکارهای مناسب را ارائه دهد. این برنامه، سه شنبه با حضور دكتر بهزاد هوشمند، جراح لثه به موضوع راه هاي پيشگيري از عفونت هاي لثه» می پردازد.
يادآور مي شود، برنامه «فراسو» شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه بر روی موج اف. ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده هاي صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
*** صدای مشاور علل خستگي مزمن را بررسی می کند
با علل و عوامل خستگي مزمن و درمان آن، 14 بهمن ماه، در برنامه «صدای مشاور» شبکه رادیویی سلامت آشنا شوید.
خستگی مزمن به خستگی عمومی بدن اطلاق می‌شود که به مدت طولانی ادامه داشته باشد. این خستگی در تمام بدن گسترش پیدا کرده و باعث کاهش فعالیت بدنی و توان فرد می‌شود.
«صدای مشاور» عنوان برنامه ای است که هر روز به یکی از بیماری ها و موضوعات پزشکی می پردازد. این برنامه، سه شنبه، با حضور دكتر عليرضا هجرتي، متخصص داخلي به «خستگي مزمن» به بررسي علل و عوامل خستگي مزمن و درمان آن می پردازد.
گفتنی است، برنامه «صدای مشاور» کاری از گروه سلامت جسم و پیشگیری رادیو سلامت است که از ساعت 11:05 دقیقه بر روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده هاي صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
*** روان شناسي مصرف در خیابان بهبودی
برنامه «خیابان بهبودی» شبکه رادیویی سلامت، 14 بهمن ماه، با حضور کارشناسان به بررسی موضوع «روان شناسي مصرف» می پردازد.
 روانشناسی رفتار مصرف کننده یکی از گرایش های پرطرفدار روان شناسی به شمار می آید و در طی سالیان اخیر توجه بسیاری از صاحب نظران و تولیدکنندگان و نیز موسسات خدماتی را به خود جلب کرده است. از مهم ترین و اصلی ترین زمینه های این رشته می توان به موضوعاتی چون: توقعات و سلیقه ها و نیازهای مصرف کننده (مشتریان) اشاره کرد.
برنامه «خیابان بهبودی» به تهیه کنندگی سیما غفاری و گویندگی مصطفی مصطفوی کاری از گروه سلامت روان و خانواده رادیو سلامت است که روز سه شنبه با حضور دکتر حمید رضا محتشمی، روان شناس از ساعت 17:05 به مدت80 دقیقه با موضوع روانشناسی مصرف به «خريدهاي ضروري» می پردازد.
گفتنی است، برنامه عصرگاهی «خیابان بهبودی» تلاش دارد تا با زبانی ساده توجه مخاطب خود را به نکاتی جلب کند که باعث کمک به بهبود سلامت روان او شود و در عین حال لحظات عصر گاهی مفرحی را برایش ایجاد کند.
*** در «خانه ما» اضطراب را کنترل کنید
برنامه «خانه ما» شبکه رادیویی سلامت، 14 بهمن ماه، به موضوع «اضطراب» اختصاص دارد.
 اضطراب ‌عبارت ‌است ‌از احساس‌ ناراحت‌كننده اي است كه برای‌ برخی افراد این ‌حالت‌ ممكن‌ است‌ ناگهانی ‌باشد و برطرف ‌شود، اما برای‌ برخی‌ دیگر این ‌حالت ‌به ‌صورت ‌مزمن ‌در می‌آید.
برنامه «خانه ما» با ساختار ترکیبی و نمایشی کاری از گروه سلامت روان و خانواده این شبکه رادیویی است که به منظور استحکام و دوام نهاد خانواده با ایجاد فضای آموزشی در قالب نمایش به دادن راهکارهای عملی با حضور کارشناسان برای ایجاد تغییرات در روابط خانوادگی و بهبود روابط بین فردی برای رسیدن به سلامت روان در خانواده می پردازد.
دکتر مينا پور فرخ، روان شناس با حضور در برنامه «خانه ما» روز سه شنبه از ساعت 20:50 به مدت 20 دقیقه با موضوع «من اضطراب دارم!» به ارائه راهکارهای رفع اضطراب می پردازد.
یادآور می شود، برنامه «خانه ما» به تهیه کنندگی سیما غفاری با رویکردی طنز و شاد، باورهای غلط در خانواده را بررسی می کند.
*** سرطان به روايت راديو سلامت
برنامه «سلام جوانی» شبکه رادیویی سلامت، 14 بهمن ماه، با موضوع «بیماری های غیر واگیر» از صدای دانش نشاط و آرامش تقدیم شنونده ها می شود.
 برنامه «سلام جوانی» به تهیه کنندگی بهرام رحمانی کاری از گروه سلامت و تفریحات این شبکه رادیویی، از ساعت 19:10به مدت 40 دقیقه با بخش هایی همچون گزارش، ناگفته های جوانی، پشت صحنه، یک فنجان سلامت، میکروفن آزاد از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می شود.
این برنامه، سه شنبه با حضور دکتر اکبری به اين پرسش كه آیا سرطان قابل پیشگیری است؟، پاسخ مي دهد.
یادآور می شود، برنامه «سلام جوانی» از شنبه تا چهارشنبه هر هفته با محور قرار دادن جوانان به عنوان مهم ترین قشر جامعه امروز، دغدغه ها و چالش های آنان را به تصویر می کشد.
*** دروغ شیرین در رادیو سلامت
شبکه رادیویی سلامت، 14 بهمن ماه، در برنامه «زندگی جاریست» به بررسي اثرات روانشناختی دروغ های مصلحتی والدین بر فرزندان مي پردازد.
 دکتر علي بابايي زاد، روان شناس و استاد دانشگاه، سه شنبه با حضور در این برنامه موضوع «اثرات روانشناختی دروغ های مصلحتی والدین بر فرزندان» را بررسی می کند.
گفتني است، برنامه «زندگی جاریست» کاری از گروه سلامت روان و خانواده شبکه رادیویی سلامت است که با رویکرد تقویت نهاد خانواده، آموزش شیوه های صحیح حفظ بهداشت روان و کاهش بیماری های روانی در جامعه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 10:20 به مدت 40 دقیقه روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز می رود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: