کد خبر: ۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 31
فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛
شفاآنلاین-حضرت آیت الله خامنه ای، حرم حضرت معصومه (س) در قم را سرچشمه جوشان علم دانستند که برکات آن به همه دنیا و به ویژه جهان اسلام رسیده است.
به گزارش شفا آنلاین،در این شهر عزیز، سه نقطه برجسته در میان این همه نقاط روشن، چشم را به خود جلب می‏کند: اول، حرم مطهر و مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) است؛ آن بزرگواری که این سرچشمه‏ جوشان و خروشان نخستین بار از کنار مرقد او جوشید و برکاتش به همه عالم و بخصوص به دنیای اسلام رسید.

دوم، علم و فقاهت و حدیث است که این شهر پرچم‏دار آن بوده است؛ حوزه علمیه‏ای که از هزار و دویست سال قبل تا امروز در این شهر مقدس همیشه پابرجا و برپا بوده است.

علمای بزرگ، فقهای بزرگ، فلاسفه‏ با ارزش، محدثان عالی‏مقام و مولفان عالیقدر از این شهر برخاستند یا به این شهر پناه آوردند و در زیر پرتو مطهر پاره تن امامت و ولایت یعنی حضرت معصومه(س) اقامت گزیدند.

نقطه سوم، برجستگی شما مردم مومن و شجاع و آگاه و زمان‏شناس این شهر است. در اولی که این نهضت پا به عرصه‏ وجود گذاشت، مردم این شهر بودند که پاسخ گفتند و دست یاری به سوی امام (ره) دراز کردند.

من فراموش نمی‏کنم، در همین مسجد اعظم قم، در هنگامی که تازه اولین هفته‏های مبارزه و نهضت عظیم روحانیت آغاز شده بود، مردم شهر قم از قشرهای مختلف به محل درس امام(ره) بزرگوار ما آمدند، صدایشان را بلند کردند و گفتند ما از شما پشتیبانی کردیم و پشتیبانی می‏کنیم؛ چرا این کار پیش نمی‏رود؟ مساله انجمن های ایالتی و ولایتی بود. یعنی از قدم اول، مردم قم امام (ره) را و مبارزه را تنها نگذاشتند.

آن روزی هم که قلم های مزدور و خائن، به امام (ره) بزرگوار اهانت کردند، باز این شهر بود؛ همین مردم بودند؛ همین جوانها بودند؛ همین مادران و خواهران و همسران بودند که قیام کردند؛ همین جوانها بودند که به خیابان ها آمدند؛ شهید دادند، کتک خوردند و زیر فشار قرار گرفتند؛ اما ایستادند.

مبارزه‏ مردم قم، مبارزه‏ ملت ایران را به دنبال داشت. حضور شما در خیابان‏های شهرتان، به مردم شهرهای دیگر درس داد؛ راه را به آنها نشان داد؛ فهمیدند باید وارد میدان شوند، بی‏تفاوتی را کنار بگذارند و کنار گذاشتند و این توفان عظیم و این کوره‏ آتشفشان شروع به فعالیت کرد و دنیا را تکان داد و ملت ایران را آزاد کرد.

بعد هم که دفاع از نظام نوپای اسلامی پیش آمد، باز شما مردم قم در صفوف مقدم بودید. لشکر شما، جوان های شما، بسیجی‏های شما، خانواده‏های شما، مادرهای شما، پدرهای شما؛ این‏ها بودند که جوانمردانه و پر از گذشت، وارد میدان شدند و توانستند سهم بسیار درخشانی را ایفا کنند.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع مردم قم‏ در 14 مهر سال 1379
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: