کد خبر: ۴۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 30
شفا آنلاين-یک دندانپزشک با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت دهان و دندان گفت: ۲۵ درصد از جمعیت کشور در روستاها به خدمات دهان و دندان دسترسی ندارند.

به گزارش شفا آنلاين،حسین حصاری اظهار کرد: در حوزه بهداشت دهان و دندان در گذشته اقداماتی صورت گرفته است و نتایجی در بر داشته است اما باید هر از گاه سیستم بازسازی و نوسازی شود و در این میان اولین چیزی که مورد نیاز است نیروی انسانی است.


وی تصریح کرد: کشور در حوزه بهداشت دهان و دندان در حوزه نیروی انسانی دچار چالش است به گونه‌ای که متأسفانه 25 درصد جمعیت کشور در روستاها به خدمات دندانپزشکی دسترسی ندارند و به جرئت می‌توان گفت نیروی انسانی در رابطه با حوزه دندان در هیچ سطحی در روستاها نداریم.

حصاری خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که در روستاها مردم خدمات بهداشتی دندان حتی به شکل مختصر هم دریافت نمی‌کنند گر چه بر اساس قانون باید بهورزها این کار را انجام دهند ولی عملاً‌ در خانه‌های بهداشت این اقدامات صورت نمی‌گیرد و معدود بهورزهایی وجود دارد که این خدمات را ارائه می‌کنند.

این دندانپزشک سطح بعدی ارائه خدمات دندانپزشکی را اقدامات پیشگیری دندانپزشکی روی یونیت دانست و گفت: در این جا نیز هیچگونه نیروی انسانی در مراکز روستایی وجود ندارد و در مناطق حاشیه‌ای شهرها نیز خدمات مراقبتی توسط رابطان سلامت صورت نمی‌گیرد.

حصاری گفت: در سطح دوم نیز که ارائه خدمات درمانی و مراقبتی ابتدایی صورت می‌گیرد به طور کلی دارای ضعف و مشکل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سطح سوم که همان دندانپزشکان هستند نیز دسترسی محدودتر می‌شود و مردم به ویژه روستائیان دسترسی به خدمات سلامت دهان و دندان ندارند.




فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: