کد خبر: ۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 27
رییس کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس بیان کرد:
شفاآنلاین- رییس کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بزرگترین اصل برای مبارزه با مواد مخدر جدایی معتاد از قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها است.
به گزارش شفا آنلاین،«عزت الله یوسفیان» با بیان اینکه برای مقابله با اعتیاد کار از توصیه و نصیحت گذشته است، افزود: دولت راهکارهای مختلفی را در امر مبارزه با مواد مخدر از جمله برخورد فیزیکی با معتادان و عوامل عرضه و توزیع مواد مخدر، زندانی کردن، ایجاد کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان متجاهر، افزایش ارایه خدمات درمانی به معتادان انجام داده است.

وی تصریح کرد: به رغم این اقدامات باید طرحی و برنامه ای اندیشیده شود تا بتوان معتاد را از زنجیره قاچاقچیان خرد و کلان مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها جدا کرد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای تصویب قوانین یا طرح در این زمینه را دارد، اظهار داشت: به عنوان نمایندگان مردم در مجلس، وظیفه داریم با هر مساله ای از جمله معضل مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها که سلامت مردم را تهدید می کنند، مقابله کنیم.

نماینده مردم آمل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را خوب و اساسی دانست و ادامه داد: اکنون سطح آگاهی مردم در زمینه مسایل و مشکلات جامعه از جمله اعتیاد بالا رفته و نسبت به آن دغدغه و حساسیت پیدا کرده اند، ترغیب افکار عمومی نسبت به این موضوع لازم است اما اساسی ترین راهکار برای اینکه بتوانیم اعتیاد را به صفر نزدیک کنیم، آن است که زنجیره های تولید، توزیع، عرضه و تقاضا را از بین ببریم.

یوسفیان با اشاره به اینکه ایران همواره مورد تهاجم دشمنان از جنبه های مختلفی از جمله فرهنگی و اجتماعی بوده است، گفت: اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری از جمله سست شدن بنیان های خانواده، بی بندوباری، جرائم مختلف و غیره را منجر می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه مردم می دانند اعتیاد چیست و چه عواملی منجر به بروز آن می شود، مسوولان و دست اندکاران حوزه مبارزه با مواد مخدر باید تلاش کنند در بحث اجتماعی شدن این مبارزه، برنامه های اساسی برای برچیده شدن دست های شبکه های مافیایی از توزیع مواد مخدر به جامعه بویژه قشر جوان کشور طراحی کرده و آن را به مجلس ارایه دهند.

یوسفیان خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها معتادان بلکه از کودک تا سالمند را در جامعه تهدید می کند و هیچ فاصله و فرقی، بین فقیر و غنی، باسواد و بیسواد و مسوول و غیرمسوول نمی گذارد و به هرکس که با آن در تماس باشد نیز آسیب می رساند، باید با همفکری هم این معضل را از بین ببریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: