کد خبر: ۴۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 25
عضو انجمن تغذیه ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- عضو انجمن تغذیه ایران با تاكيد برضرورت اهمیت شناخت از گروه های غذایی مناسب در سفره ایرانیان گفت: در این صورت است كه مي توان از ابتلا به انواع بیماری ها پیشگیری كرد وبه سوي جامعه سالم حركت كرد.

صفیه دانشگر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در صورت آشنایی مردم نسبت به گروه های غذایی از بروز تمام کمبودهای تغذیه ای احتمالی نیز جلوگیری خواهد شد.

وی گوشت، غلات، لبنیات، روغن ها و قندهای ساده، حبوبات، میوه ها و سبزیجات را جز مواد غذایی اعلام کرد که حتمأ باید در یک تغذیه سالم گنجانده شوند.

کارشناس تغذیه، مصرف سیزیجات را از اولویت هاي خاص و مهمی دانست که نباید آن را حذف کرد حال آنكه عده ای در استفاده از سبزیجات غافل اند.

وی توصیه کرد: افراد جامعه در مصرف غلات مانند نان، برنج و سیب زمینی اعتدال را رعایت کنند و در عین حال از مصرف به اندازه پروتئین های گیاهی و حیوانی نیز غافل نشوند.

وی با اشاره به مصرف انواع گوشت در رژیم غذایی تصریح کرد: تا حد امکان نباید از گوشت های پرچرب استفاده کرد بلکه گوشت سفید را باید جایگزین قرار داد.

عضو انجمن تغذیه ایران تأکید کرد: در مصرف قندهای ساده مانند انواع شیرینی جات، شکلات، نوشابه و حتی شیرینی هایی که از آرد سفید تهیه شده مانند انواع کیک و کلوچه؛ باید براي تمامي افراد جامعه محدوديت ايجاد كرد.

وی با تأکید بر مصرف روغن های مایع به جای روغن های جامد البته به مقدار کم، به خبرنگار شفا آنلاین گفت: همچنین باید از مصرف غذاهای چرب نیز پرهیز شود . به طور کلی نحوه طبخ نيزباید به گونه ای باشد که ناچار نباشیم برای سرخ کردن از مقدار زیادی روغن استفاده کنیم.

دانشگر هشدار داد: بدون شك زمانی که فرد از مواد غذایی مصرف نادرستی داشته باشد مانند استفاده بیش از حد مواد قندی( شامل مربا، انواع شکلات،شیرینجات و...) زمینه ساز ابتلا به افزایش فشارخون، دیابت و در نهایت منجر به بروز بیماری های قلب و عروق، بیمای های کلیوی و... خواهد شد.

کارشناس تغذیه ضمن تأکید توصیه کرد: به طور کلی انواع شکلات و شیرینیجات نبايد وارد منازل نشود مگر برای مراسم های خاص. زیرا اگر هر فردی بر اساس تمایل و دلخواه آنها را مورد استفاده قرار دهد به تبع عواقب جدي ابتلابه انواع بیماری ها گریبان گیرافراد خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: