کد خبر: ۴۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 21
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی یکپارچه است گفت: ‌دست‌هایی در کار است که این افراد را مقابل هم قرار دهد و این موضوع نیز برای امروز نیست.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر هاشمی در دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: استفاده از تریبون‌های عمومی برای فریادهای بی‌جا علیه پزشکان آسیب به سلامت مردم است.
وزیر بهداشت افزود: متاسفیم که گاهی اوقات شاهد بداخلاقی هایی هستیم که حتما این کارها علیه جامعه پزشکی آسیب به سلامت مردم است.
وی ادامه داد: استفاده از تریبون‌های عمومی و یکجانبه قضاوت کردن چاره درد مردم نیست و نباید در مسیر صیانت از سلامت مردم خیانت کرد.
هاشمی با بیان اینکه باید نقد از درون داشته باشیم گفت: ‌ما در جامعه پزشکی بدون مشکل نیستیم اما بخشی از مردم هستیم که با انگیزه و باورهای مختلف گرد هم می‌آییم و زمانی که از فرهیختگی خودمان صحبت می کنیم باید اشکالات را نیز مطرح و در مسیر رفع آن‌ها گام برداریم.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی جامعه‌ای یکپارچه شامل پزشک، متخصص، آزمایشگاه، رادیولوژی و کارشناسان حوزه سلامت است افزود: ‌دست‌هایی در کار است که این افراد را مقابل هم قرار دهد و این موضوع نیز برای امروز نیست بلکه سالیان سال است در برخی رسانه‌ها تحریک هر یک از این گروه‌ها علیه یکدیگر مطرح می‌شود.
هاشمی خطاب به پزشکان عمومی گفت:‌ شما نباید در این دام بیفتید، این بخشی از حاشیه‌ای است که برای حرکت بالندگی نظام سلامت رخنه ایجاد می‌کند و با وحدت و همدلی به این هدف نخواهند رسید.
وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات خوب دولت در حوزه سلامت افزود: جهت گیری طرح تحول نظام سلامت به سوی مناطق محروم است؛ در جاهایی که جاده تغییر نکرده است و هیچ خدمت جدیدی برای مردم در آن مناطق احداث نمی‌شود دسترسی به خدمات پزشکی و امکانات بهداشتی در آن نقاط محسوس است.
وزیر بهداشت در ادامه به شبکه بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: تلاش داریم شبکه بهداشتی را که 30 سال دست نخورده است و به صورت پراکنده فعالیت می‌کند متمرکز کنیم و پزشکان عمومی نیز در این پایگاه‌ها استفاده شود.
وی ادامه داد: نظام ارجاع به 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد و مهم این است که ریل گذاری‌ها و جهت گذاری‌ها درست انجام شود.
هاشمی افزود: اگر شما پزشکان عمومی می‌خواهید سر تیم سلامت مردم باشید باور کنید که اشکال‌هایی هست که باید رفع شود؛ مثلا در مورد ترک اعتیاد ضعف داریم، در طب کار تعریف درستی نشده است و در بخش خصوصی نیز مواردی است که پزشکان عمومی وارد شده‌اند که نباید در این مسیر وارد می‌شدند و مسیری برای آن‌ها در جاهایی که باید وارد می‌شدند تعریف نشده است.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: