کد خبر: ۴۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۳ - 2015January 17
شفاآنلاین-«سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عضویت جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات درآمد.
به گزارش شفا آنلاین،نشست سالیانه جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات حواشی جالبی داشت که از مهمترین آنها می توان به پیوستن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این جمعیت اشاره کرد.

همه گیری دخانیات یک مشکل جهانی است و توسعه بی سابقه تولیدات مواد دخانی و فروش فوق العاده آن در سراسر دنیا خصوصا کشورهای کم درآمد باعث بروز زیان های فراوان جسمی و روحی برای این گونه جوامع شده است، به همین منظورجمعیت مردمی (سمن) مبارزه با استعمال دخانیات در سال 1362 به همت 5 نفر و با دارائی اولیه اعم از منقول و غیر منقول سیصد و پنجاه هزار ریال، تأسیس شد و در راستای تکریم و ترویج ارزشهای انسانی و اسلامی، اساسنامه ای مشتمل بر سه فصل و سی و سه ماده و بیست تبصره در تاریخ 80/4/8 به تصویب رسید.



** حضور اولین وزیر در نشست جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات

یکی دیگر از نکات قابل توجه جلسه روز گذشته - جمعه - حضور اولین وزیر در سه دهه فعالیت این جمعیت بود.

بسیاری از اعضای هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با استقبال از حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مرکز آن را به فال نیک گرفته و خواستار عضویت دکتر هاشمی شده اند که او نیز با روی باز عضویت در این جمعیت را پذیرفت.



** مرید مولا علی (ع) در مقابل یک نخ سیگار زانو نمی زند

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه کار ناصحیح برای همه قبیح است و برای مومن قبیح تر، گفت: کسی که خود را مومن می داند و مرید حضرت امام علی (ع) تصور می کند، هیچگاه در برابر یک نخ سیگار زانو نمی ند.

حجت الاسلام والمسلمین سید« حسن معین شیرازی» ادامه داد: مبارزه با استعمال دخانیات یک عزم ملی را می طلبد و امیدواریم این عزم در میان مسوولان کشور ایجاد شود.



** محمود لولاچیان رییس جدید حمعیت مبارزه با استعمال دخانیات شد

نایب رییس هیات مدیره نیز درا ین نشست با ذکر یاد و خاطره آیت الله «سید علی غیوری» رییس پیشین این جمعیت، گفت: آیت الله «محمد محمدی گلپایگانی» رییس دفتر مقام معظم رهبری و رییس هیات امنای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، آقای «محمود لولاچیان» را به عنوان رییس جدید این جمعیت معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی مرسلی» با بیان اینکه کمترین کار در مبارزه با استعمال دخانیات در کشور انجام شد، گفت: در عربستان که آن را کشوری بی قانون می شناسیم، تشکیلات عظیمی برای مبارزه با دخانیات و اعمال محدودیت در حرمین شریفین شاهد هستیم.

قابل ذکر است که آیت الله گلپایگانی در نامه ای به اعضای این جمعیت به علت عدم حضورش در نشست به خاطر همزمانی با نشست جمعیت جامعه مدرسیت قم عذرخواهی کرد.



** حضور وزیر بهداشت باب جیدید در مبارزه با دخانیات باز خواهد کرد

رییس جدید جمعیت مبارزه با استعامل دخانیات نیز گفت: تاکنون هیچ وزیری در نشست این جمعیت شرکت نکرده است و مطمئنا حضور وزیربهداشت باب جدید و خوبیث در مبارزه با استعمال دخانیات باز خواهد کرد.

«محمود لولاچیان» اظهار داشت: مبارزه با استعمال دخانیات باقیات صالحات است و با نهی این کار سیئه ای را برمی داریم.

وی تاکید کرد: کارهای دولتی را افراد دیگری که بعد از ما می آیند نیز می توانند، انجام دهند و مهم این است که بتوانیم یک کار مردمی شایسته انجام دهیم.



** یافتن اولین سیگار فروشی در ایران ظرف 30 ثانیه تا 3 دقیقه

عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اظهار گلایه از به راحتی در دسترس بودن دخانیات، گفت: در ایران اگر کسی بخواهد سیگار تهیه کند طرف 30 ثانیه تا نهایت 3 دقیقه می تواند اولین سیگار فروشی را بیابد اما برای تهیه نان که قوت روزانه ما است شاید تا نیم ساعت طول بکشد یک نانوایی پیدا کنیم.

«محمدرضا مسجدی» ادامه داد: اما در کشور امریکا اگر کسی هوس سیگار کند، 40 دقیقه باید وقت صرف کند تا به یک سوپر مارکتی که مجوز فروش سیگار را دارد، برسد.



** از ظرفیت مراجع نیز در مبارزه با دخانیات بهره می بریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست برای مبارزه با استعمال دخانیات اعلام آمادگی کرد و گفت: از ظرفیت مراجع نیز می شود به نحو شایسته استفاده کرد.

«سید حسن هاشمی» افزود: البته از این ظرفیت نباید نابجا مصرف کرد.

وی با پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک از وزارتخانه های بهداشت، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، گفت: ما در این وزارتخانه وظیفه مدیریت و تامین اعتبار را در حد اجازه ای که به ما داده شده، انجام می دهیم.



** سیل تبلیغات برای مبارزه دخانیات/نیستند آنچه می گویند

عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: برای ریشه کن کردن استعمال دخانیات باید سیل تبلیغات به راه بیندازیم و به صورت هجومی تبلیغ کنیم که بعد از سیگار، بنگ است، ننگ است؛ هرویین و شیشه و به دنبال آن نابودی است.

«عزیزالله علاء الدینی» با انتقاد از برخی مسوولان به دلیل عدم همکاری، گفت: متاسفانه برخی مسوولان آنچه می گویند را اجرا نمی کنند و در حقیقت نیستند آن چه می گویند و ادعا می کنند.

وی تاکید کرد: تا برای مبارزه با استعمال دخانیات اراده عملی نداشته باشیم هیچگاه این معضل از جامعه ما برطرف نمی شود.



** جوان این مملکت فرزند هریک از ما است

یکی دیگر از اعضای هیات مدیره در حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر گاه به این فکر کنیم هر کسی که معتاد می شود، بچه من است؛ آن وقت است که دلم می سوزد.

«اسماعیل افشار» ادامه داد: بیاییم همه ما اینگونه بینیدیشیم که جوان مملکت، اولاد ما است و با این طرز تفکر با استعمال دخانیات مبارزه کنیم.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: