کد خبر: ۴۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 14
شفاآنلاین-کارشناس معاونت امور مشاوره و روان‌شناختی سازمان بهزیستی از اجرای طرح غربالگری اضطراب در تعدادی از مهدهای کودک سراسر کشور خبر داد

به گزارش شفاآنلاین،شبنم میربیگی اظهار داشت: طرح غربالگری اضطراب با هدف ارتقای سلامت روان کودکان سنین پنج و شش سال، امسال برای نخستین بار در برخی مهدهای کودک اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح سه مرحله داشته که مرحله نخست آن دو سال قبل به صورت امکان‌سنجی و مرحله دوم سال گذشته به صورت پایلوت در شش استان آذربایجان غربی، کرمان، یزد، تهران، فارس و خراسان جنوبی برگزار شده است.

کارشناس معاونت امور مشاوره و روان‌شناختی سازمان بهزیستی همچنین گفت: امسال مرحله عملیاتی این طرح در برخی مهدهای کودک که بر اساس شاخصه‌هایی متفاوت در نقاط مختلف کشور انتخاب می‌شوند، اجرا خواهد شد که شامل دو مرحله است؛ در مرحله نخست با برگزاری یک آزمون کودکان مشکوک به علائم اضطراب شناسایی و به روان‌شناس ارجاع داده می‌شوند و مورد مشاوره روانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در مرحله دوم و در صورت لزوم به روانپزشک ارجاع داده می‌شوند تا درمان دارویی برای آنها در نظر گرفته شود که البته این موارد معدود است؛ ضمن این‌که اجرای این طرح برای خانواده‌ها و مهدهای کودک هزینه‌ای ندارد.

میربیگی تصریح کرد: ما معتقدیم بخش مهمی از اضطراب‌ها و اختلالات روانی در بزرگسالی به دوران کودکی باز می‌گردد که اگر در همین دوران شناخته و درمان شوند از بسیاری از مشکلات بزرگسالی از جمله وقوع طلاق، ایجاد وسواس‌های مختلف و مشکلات روحی جلوگیری می‌شود و به نوعی پیشگیری صورت گرفته است.

وی گفت: باید بدانیم که مشکلات روانی مانند مشکلات دیگر علائم محسوس بیرونی ندارند و تلاش ما این است که مردم را به سمت توجه به سلامت روان سوق دهیم.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: