کد خبر: ۴۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۳ - 2015January 12
وزیر تعاون:
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درجشن بیمه سلامت همگانی از برگزاری جشن مبارزه با فقر غذایی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: با تلاشهای انجام شده در ماههای گذشته توانستیم فقر درمان را در کشور از بین ببریم.
به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی روز دوشنبه در جشن بیمه سلامت همگانی که در سالن اجلاس سران و با حضور رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از سفرای کشورهای مختلف برگزار شد، دستیابی همه ایرانیان به بیمه همگانی را از آرزوهای امام راحل (ره) عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری جشن بیمه سلامت جز در سایه تدبیر همگانی و کار کارشناسی محقق نمی شد اما امروز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تلاش ها و هماهنگی های وصف ناپذیر رئیس جمهور و تمام دستگاه های مرتبط به این مهم دست یافتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی کار، طرح تحول سلامت و بیمه های همگانی را تحسین کرده اند٬ تصریح کرد: در دولت های گذشته در یک سال تنها دو جلسه شورایعالی بیمه تشکیل می شد و این درحالی است که این شورا در دولت تدبیر و امید به طور متوسط هر ماه یک نشست برگزار می کند.

ربیعی گفت: این امر بسیار مهم هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی بسیار ارزشمند است و تنها در گروی انسجام، وحدت نظر و دلسوزی جنابعالی به نتیجه رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بیمه سلامت همگانی ایرانیان مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید یک سیاست رفاهی منجسم و نه سیاست صدقه ای را دنبال می کند و تامین رفاه را حق مردم می داند و آن را با جدیت دنبال می کند.

وی سیاست رفاهی منسجم را فصل ممیزه دولت تدبیر و امید با سایر دولت ها دانست و گفت: با بیمه سلامت همگانی فقر درمان را از بین بردیم به طوری که هر ایرانی که مایل باشد می تواند دارای دفترچه بیمه باشد و هر ایرانی از بدو تولید بالاجبار دفترچه بیمه دریافت می کند.

ربیعی یادآور شد: با تصمیماتی که در شورای عالی رفاه گرفته شده کودک بازمانده از تحصیل نداریم و برنامه مبارزه با طرح بیسوادی را در دستور کار قرار داده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر برگزاری جشن مبارزه فقر غذایی در آینده نزدیک، خاطرنشان ساخت: با برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید سفره ای خالی از پروتئین نخواهیم داشت و پس از رفع برخی از نارسایی ها با همکاری وزارت مسکن، مسکن های امید و حمایت های اجتماعی دولت از بی بضاعتان در راه است.

وی گفت: آقای رئیس جمهور شما با مردم پیمان بستید که درکنارشان باشید، بر آراء و خواسته هایشان احترام بگذارید و با دیدن بغض ها و اشک های شما در بازدیدها از مناطق محروم و انسان های ناتوان به همگان اثبات کرده اید که محرومان را از یاد نبرده اید و از رنج مردم رنج می کشید و مبارزه با فقر برایتان اهمیت بسیاری دارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما نیز در دولت تدبیر و امید همراه با شما تمام تلاش خویش را برای کاستن از رنج مردم به کار خواهیم گرفت.

ربیعی ادامه داد: مردمی که پای صندوق های رای آمدند و شما را انتخاب کردند به اهتمام شما برای کاهش رنجشان آگاهند و ما نیز وظیفه دینی وانسانی خود می دانیم که در این راه لحظه ای کوتاهی نشده و امید داریم دولت با بیمه سلامت همگانی به سرمنزل مقصود خود دست یابد.

یادآور می شود، در این جشن بزرگ که به مناسبت بیمه همگانی 8 میلیون ایرانی برگزار شد نام 'نرگس متحیرپسند'شش ساله با ناتوانی جسمی به عنوان هشت میلیون و یکمین ایرانی دارای بیمه سلامت همگانی به ثبت رسید.

در این مراسم رئیس جمهور لوح یادبودی به تلاشگران حوزه بیمه ای دولت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دفتر رئیس جمهور، روسای سازمان های بیمه سلامت و تامین اجتماعی اهدا شد.

بیمه سلامت همگانی حق هر ایرانی، رهآورد دولت تدبیر و امید شعار این جشن بود دولت یازدهم برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اصل 29 قانون اساسی را محقق ساخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: