کد خبر: ۴۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۳ - 2015January 10
شفاآنلاین :رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیمارستان‌های این دانشگاه تخت خالی ندارند و در کل کشور با کمبود ۶۰ هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

به گزارش شفاآنلاین، علی جعفریان در مراسم افتتاح بیمارستان جامع زنان محب یاس افزود: این مراسم فقط افتتاح یک بیمارستان نیست بلکه افتتاح یک مدل بیمارستانی است که با همکاری بخش دولتی و خصوصی برای اولین بار انجام شده است.

وی گفت: در این مدل زمین بیمارستان از دانشگاه علوم پزشکی بوده است و ساخت و تجهیز آن را موسسه خصوصی محب انجام داده است، هیئت مدیره این بیمارستان به صورت مشترک تعیین شده و این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان آموزشی و پژوهشی در خدمات بخش دولتی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:‌ این مدل به وزارت بهداشت کمک می کند که کمبود تختهای بیمارستانی راکه تاکنون راه حلی برای آن نداشتیم با استفاده از این مدل همکاری حل کنیم.

وی گفت: بیمارستان جامع زنان محب یاس جایگزین بیمارستان فرسوده زنان میراکوچک خان شده و طی یک ماه گذشته طی یک عملیات بسیار سنگین تمام بخشهای بیمارستان قدیمی بدون حتی یک روز توقف خدمات رسانی به این بیمارستان جدید منتقل شد.

جعفریان ادامه داد: بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۸۵ تا ۹۰ درصد اشغال تخت فعالیت می کنند و کسانی که با کار بیمارستانی آشنایی دارند معنای این اعداد را می دانند، مفهوم آن این است که بیمارستانهای تهران عملاً تخت خالی ندارند.

وی گفت: افزایش خدمات درمانی و توجه وزارت بهداشت به بخش درمان را نباید به بی توجهی به بهداشت و پیشگیری تعبیر کنیم، خدمات بهداشتی در حاشیه شهر تهران ادامه دارد اما مشکل درمان یک مشکل اساسی است و ما همین الان با کمبود ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم خدمات با کیفیت درمانی به مردم بدهیم راهی جز توسعه و افزایش تختهای بیمارستانی نداریم ولی این کار با پول نفت امکانپذیر نیست و باید به دنبال راه حل هایی برای افزایش مشارکتهای مردمی باشیم.

وی افزود: در بازدیدی که از بیمارستانهای کره جنوبی داشتیم متوجه شدیم که در این کشور به ازای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی وجود دارد اما در کشور ما به ازای هر صد هزار نفر یک تخت بیمارستانی وجود دارد، بنابراین مسلم است که با امکانات موجود نخواهیم توانست خدمات درمانی مناسبی به مردم بدهیم و نیازمند سرمایه گذاری بیشتر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با وجود همه این کمبودها پرسنل بیمارستانی به خصوص پرستاران برای خدمات رسانی مطلوب به بیماران از جان مایه می گذارند و امیدواریم نتیجه همه این زحمات نفع عمومی مردم باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: