کد خبر: ۴۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 11
شفاآنلاین-همه ما در منازل خود گونه هایی از گل و گیاه را نگهداری می کنیم. فرقی ندارد پنجره ای رو به آفتاب داشته باشیم یا نور خانه کم باشد به هرترتیب گیاهی متناسب با محل زندگی در گل فروشی ها یافت می شود. اما نحوه نگهداری از گیاهان توسط ما بر پایه اطلاعاتی است که فروشنده و یا دوستان در اختیارمان قرار داده اند. حال این پرسش مطرح می شود که این اطلاعات تا چه میزان جنبه علمی دارند؟ به درستی چگونه می توان از زمان و مقدار آب و نور مورد نیاز یک گیاه مطلع شد؟

به گزارش شفاآنلاین، دانشمندان برای دقیق ترین پاسخ به این سوال دستگاههای مختلفی را در بازار ارائه کرده اند که شاید یکی از جذاب ترین آنها "جوانه هوشمند" باشد.

این دستگاه مفید ابعادی برابر با ( 55mm x 165mm x 55mm) دارد. جنس بدنه از پلاستیک بوده و نیروی مورد نیاز آن از یک باتری قلمی فراهم می شود.

جوانه هوشمند دارای سنسورهای رطوبت، نور و دما است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید ابعاد طراحی دستگاه بسیار جمع و جور  بوده و در برابر آب نیز مقاومت بالایی دارد.  این دستگاه با استفاده از ژنراتور کوچک فراصوتی و سنسورهای مخصوص خود با گیاه ارتباط برقرار کرده و وضعیت خاک را نیز پیوسته آنالیز می کند. نتایج بررسی های دستگاه از طریق ارتباط بی سیم برای تلفن هوشمند شما ارسال می شود و در آنجا برنامک مخصوص جوانه هوشمند امکان دریافت نتایج روی تلفن هوشمند را برای کاربر فراهم می سازد.



عصر ایران
برچسب ها: جوانه هوشمند ، عکس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: