به گزارش شفا آنلاين،
به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموع هزینه های
انجام شده برای برپایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، دو میلیارد
و 394 میلیون و 600هزار تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه های نمایشگاه
نیز 566 میلیون تومان اعلام شده است.
حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش و با هدف شفاف سازی و ایجاد مطالبه عمومی برای پیگیری نحوه هزینه کرد بودجه های دولتی در امور مختلف، وعده انتشار لیست هزینه های نمایشگاه بیستم مطبوعات را داده بود.
به اعتقاد دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شفاف سازی در نهادهای کشور و ارائه لیست اقدامات و هزینه های انجام شده، ضمن ایجاد زمینه برای نقد و بررسی افکار عمومی عامل موثری برای ارتقای سلامت اداری است و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور ویژه معاونت مطبوعاتی همچون یکسال گذشته با انتشار جداول و لیست های مختلفی چون «یارانه مطبوعات، آگهی های دولتی، یارانه بیمه خبرنگاران و...» باید پیشگام باشد.
یادآور می شود هزینه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات (سال 1391) 5میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده که 285 میلیون نیز به عنوان درآمد اجاره بهای غرفه ها ثبت شده است.
«شرح هزینه های بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها / 1393» |
||
ردیف |
شرح فعالیت و خدمات |
مبلغ (میلیون تومان) |
1 |
اجاره مصلی بزرگ تهران |
702.4 |
2 |
غرفه بندی با سازه های پیش ساخته |
187.2 |
3 |
اجرا و نظارت نقشه کشی و جانمایی غرفه ها |
15.6 |
4 |
خدمات برق، مخابرات و خطوط ثابت تلفن |
48.8 |
5 |
تأمین اینترنت و خرید پهنای باند از مخابرات و امور فناوری اطلاعات |
73.2 |
6 |
خرید گازوئیل برای سیستم مرکزی گرمایش مصلی |
59.3 |
7 |
نیروهای خدماتی و امور نظافتی |
49.6 |
8 |
پذیرایی و خدمات مربوط به بازدیدکنندگان/ تغذیه کل نیروهای انسانی دست اندرکار |
75 |
9 |
حمل و نقل و تأمین ون و اتوبوس (ترابری عمومی) |
16.4 |
10 |
بیمه مسئولیت و آتش سوزی |
12.4 |
11 |
آتش نشانی، اورژانس و فوریتهای پزشکی |
15 |
12 |
نیروی انتظامی |
40 |
13 |
ساخت میادین ستادی، اطلاع رسانی و استراحتگاهها و چاپ تابلوهای غرفه ها |
29.5 |
14 |
اجاره تجهیزات نمایشگاهی مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران |
63.8 |
15 |
مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران |
100.7 |
16 |
موسسه نشرآوران |
38.8 |
17 |
هزینه بخش بین الملل و میهمانان خارجی |
41 |
18 |
نیروی انسانی، اجرایی و ستادی(265 نفر) |
294.9 |
19 |
مساعدت به استانها برای حضور در نمایشگاه |
161.5 |
20 |
برگزاری نشستها، کارگاهها، پروژه های نظرسنجی و تحلیل داده ها |
43.8 |
21 |
تبلیغات محیطی شهری، شبستان، محوطه مصلی و چاپ کلیه بنرهای اطلاع رسانی |
47 |
22 |
طراحی و چاپ پوسترها و بروشورها و سایر امور چاپی |
25.3 |
23 |
افتتاحیه و اختتامیه |
24.6 |
24 |
محصولات فرهنگی تخصصی برای توزیع رایگان |
43.7 |
25 |
طراحی و اجرای نرم افزار سایت نمایشگاه و سامانه های مرتبط |
19 |
26 |
اطلاع رسانی، مستندسازی، تبلیغات غیرمحیطی |
46.9 |
27 |
ویژه نامه های روزانه (روزنامه ها) |
28 |
29 |
نمایشگاه عکس بین المللی غزه (با احتساب خرید عکس از عکاسان غیر ایرانی) |
51.2 |
28 |
نمایشگاه دوسالانه عکس ورزشی |
10 |
30 |
پشتیبانی و تدارکات |
30 |
جمع کل |
2394.6 |