کد خبر: ۴۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 05
شفا آنلاين-دستورالعمل جدید رسیدگی و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش به منظور ایجاد هماهنگی در امر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در تمام واحدهای تابع ستادی و اجرایی و شفاف نمودن نحوه انجام امور و ایجاد وحدت رویه، تهیه و تدوین شده است.

به گزارش شفا آنلاين،سید رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از تدوین دستورالعمل رسیدگی به شکایات در این وزارتخانه خبر داد و گفت: «این دستورالعمل برای ایجاد یک فهم مشترک در سراسر کشور از شکایات و پاسخگویی به شکایات تدوین شده و جنبه‌های حقوقی آن دیده شده است».


اما جزئیات این دستورالعمل جدید چیست؟

دستورالعمل رسیدگی و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با امضای علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به معاونان آموزش و پرورش، رؤسای سازمان‌های تابعه، رؤسای مراکز و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

در این بخشنامه آماده است که این دستورالعمل در اجرای مصوبه 10 اردیبهشت 81 و مصوبه 26 اردیبهشت 78 شورای عالی اداری در خصوص ارتقای سطح پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، طرح تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع و به منظور ایجاد هماهنگی در امر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در تمام واحدهای تابع ستادی و اجرایی و شفاف نمودن نحوه انجام امور و ایجاد وحدت رویه، تهیه و تدوین شده است.

کلیات

تعریف رسیدگی به شکایات:

ماده 1- رسیدگی به شکایت فرایندی است که پس از اعلام شکایت توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی، برای شفاف‌سازی امور و رفع تظلمات اداری و ایجاد بستر مناسب جهت احقاق حق و استقرار عدالت صورت می‌گیرد.

شکایت کننده را شاکی، طرف شکایت را مشتکی عنه و عریضه تسلیمی به مرجع رسیدگی کننده را شکواییه می‌نامند.

تبصره: منظور از شخص حقیقی، فرد مراجعه کننده و منظور از اشخاص حقوقی، تمام معاونت‌ها، مراکز، دفاتر و سازمان‌های زیر مجموعه حوزه ستادی، استانی و منطقه‌ای و نیز اشخاص و نهادهای برون سازمانی است.

ویژگی‌های شکلی شکواییه

ماده 2- شکواییه‌های وصولی یا ارسالی باید خوانا، دارای نام، امضا و نشانی شاکی یا فرستنده بوده و در آن علاوه بر بیان خواسته، به صورت مشخص و منجز، از پراکنده گویی و کلی گویی خودداری شود.

در تبصره 1ـ واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات می‌توانند در صورتی که شکایت به صورت شفاهی اظهار شود، در صورت مجلس درج، و جهت بررسی و اقدامات بعدی به امضای شاکی برسانند.

تبصره 2ـ واحدهای فوق بایستی نسبت به گزارش‌های اشخاصی که نفع شخصی نداشته ولی حاوی امر مهمی باشد اقدام و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

هدف از رسیدگی به شکایات

ماده 3ـ هدف از رسیدگی و پاسخگویی به شکایات علاوه بر رسیدن به واقعیت، سالم‌سازی نظام اداری و نحوه ارائه‌ی خدمات به مردم، در موارد ذیل می‌باشد:

الف) بهبود برنامه‌ها و ارتقای بهره‌وری با شفاف‌سازی امور،

ب) انضباط و مسئولیت‌پذیری بیشتر برای احقاق حقوق و یا رفع شبهات،

ج) رفع تبعیض و تظلمات به ویژه در امور اداری، مالی، تربیتی و آموزشی،

د) تلاش برای ایجاد عدالت و تأمین رضایت مردم از دستگاه،

هـ) پیشگیری از تضییع حقوق آموزش و پرورش و حاکمیت،

و) اجرای صحیح قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها.

ساختار، ویژگی‌ها، وظایف و صلاحیت‌ها:

مرجع رسیدگی‌کننده

ماده 4ـ اداره کل و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و واحدهای تابع در ادارات کل و نواحی و مناطق به عنوان مرجع رسیدگی کننده مکلفند بر حسب صلاحیت‌های ذاتی و محلی به کلیه شکایات و نامه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی و تظلمات و اعتراضات واصل شده رسیدگی کرده و پس از اقدامات لازم حسب مورد، نتیجه را به ذی‌نفع و یا مقامات مسئول جهت اتخاذ تصمیم مقتضی گزارش نمایند.

ماده 5ـ با توجه به تفویض اختیار و تفکیک وظایف ستاد و واحدهای اجرایی، جهت دسترسی آسان‌تر به سوابق و عدم تمرکز شکایات، اصولاً شکایت بایستی به اداره محل اشتغال شاکی تسلیم شود. در این صورت واحدهای استانی، منطقه‌ای و نواحی مکلف به اقدام هستند، بدیهی است این امر مانع از تکالیف و صلاحیت عام و طرح شکایت در مرجع بالاتر و اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نخواهد بود.

ماده 6ـ اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و واحدهای استانی و منطقه‌ای در جریان بررسی و مرحله تحقیقات در صورت نیاز به هماهنگی و اخذ نظریه تخصصی (حقوقی، مالی، اداری، آموزشی و غیره) می‌توانند با حوزه‌های ذیربط مکاتبه نمایند. این حوزه‌ها نیز در حدود وظایف، مکلف به همکاری و پاسخگویی هستند.

ماده 7ـ جهت اعاده‌ حقوق تضییع شده اشخاص و اجرای عدالت، فرد رسیدگی‌کننده علاوه بر اینکه باید واجد شرایط قانونی باشد باید مؤمن، متعهد، آشنا به ضوابط و مقررات، مشهور به عدالت، دارای سعه‌ صدر، پاکدامن، شجاع و واجد اطلاعات کافی در امور محول باشد و بتواند با کنجکاوی و تیزهوشی موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

ماده 8ـ کارشناس رسیدگی به شکایات، ضمن اشراف کامل به قوانین و مقررات باید اسناد و مدارک را بررسی نموده و نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده را به عنوان نتیجه‌ نهایی گزارش نمایند. بدیهی است گزارش‌ها باید واجد پیشنهاد یا درخواست جهت اصلاح امور و یا اتخاذ تصمیم از طریق مقامات ذی‌صلاح و مراجع ذیربط باشد.

ضمناً رعایت موارد ذیل در تنظیم گزارش‌ها ضروری می‌باشد.

الف) در زمینه صحت و سقم شکایت از منابع موثق و مورد اعتماد تحقیق به عمل آمده باشد.

ب) عنداللزوم اظهارات شاکی را استماع کرده و حتی‌الامکان در جهت رفع ابهامات اقدام گردد.

ج) پس از تحقیق و بررسی کافی و حصول نتیجه قطعی در مورد شکایت اظهارنظر شود.

د) شکایت در کلیه امور ولو جزئی و غیر مهم باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

هـ) در جریان رسیدگی از اعمال سلیقه و عواطف و احساسات شخصی یا گروهی پرهیز گردد.

و) چون تسریع در رسیدگی یکی از عوامل مهم احقاق حق است، از اطاله‌ی رسیدگی اجتناب شود.

حدود، اختیارات و صلاحیت رسیدگی

ماده 9ـ برخی از موارد عمده‌ قابل رسیدگی به قرار زیر است:

الف) برخورد نامناسب با ارباب رجوع،

ب) تبعیض و اعمال سلیقه شخصی،

ج) نقض با عدم اجرای قوانین و مقررات،

د) تأخیر یا عدم انجام وظایف محول،

هـ) سهل‌انگاری در ارائه‌ خدمات و یا ارائه آن به صورت ناقص و نامناسب،

و) عدم حضور غیرموجه مسئولین مربوط در محل کار،

ز) عدم انجام وظایف به طور صحیح، کامل و مناسب،

ح) سوءمدیریت در امور اداری،

ط) عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع،

ی) وجود نقص و یا ایراد قانونی در بخشنامه‌های صادر شده،

ک) نامناسب بودن روش‌های اجرایی،

ل) درخواست یا دریافت رشوه،

م) اختلاس یا تبانی در معاملات دولتی،

ن) سوءاستفاده از موقعیت شغلی و امکانات دولتی،

س) عدم ارائه حداقل امکانات قانونی و رفاهی در جهت تکریم ارباب رجوع،

ع) تسامح در حفظ اموال و اسناد دولتی،

ف) رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری،

ص) دست بردن در اوراق امتحانی و لیست نمرات،

ق) افشای سؤالات امتحانی،

ر) رسیدگی به موضوعات مندرج در ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری و سایر قوانین و مقررات.

ویژگی‌های شکایات

ماده 10ـ شکایاتی که از طریق شخص با اشخاص حقیقی یا حقوقی به واحد رسیدگی به شکایات تسلیم می‌گردد با تشخیص مقام مسئول نسبت به دستور ثبت و ارجاع آن اقدام خواهد شد.

ماده 11ـ ویژگی‌های شکایات قابل ارجاع و پیگیری عبارتند از:

الف) شاکی خصوصی شخصاً در موضوع ذی‌نفع باشد.

ب) موضوع شکایت متوجه طرف شکایت باشد.

ج) مفاد شکایت مستند به قوانین، مقررات و ضوابط جاری و ابلاغی باشد.

تبصره 1ـ مدارک مثبته و لازم باید ضمیمه شکایت شده باشد.

تبصره 2ـ گزارش‌ها و نامه‌هایی که برای گزارش‌دهنده نفع شخصی ندارد و با هویت گزارش‌دهنده یا نویسنده مشخص نیست نمی‌تواند مبنای شروع به رسیدگی قرار گیرد، مگر اینکه دلالت بر امر مهم و مصلحت عمومی و یا حفظ مصالح آموزش و پرورش داشته و یا حاکی از اعمال تبعیض و غرض‌ورزی باشد.

ماده 12ـ شکایت اشخاصی که در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری مطرح است قابل بررسی نمی‌باشد مگر از جهات و از جنبه‌های دیگر و یا سایر موضوعات غیرمرتبط با شکایت، قابل بررسی باشد.

ماده 13ـ اعتراض نسبت به تصمیمات و آرای بدوی و تجدیدنظر صادرشده از هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا آرای صادرشده از شعب دیوان عدالت اداری و دادگاه‌ها و همچنین نظریه‌ی گزینش و شورای نظارت بر مدارس و مراکز دولتی و هر تصمیمی که مرجع قانونی برای رسیدگی به آن تعیین شده باشد از طریق واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات قابل پیگیری نخواهد بود.

تبصرة: اعتراض به آرا و تصمیمات مراجع فوق قابل رسیدگی و اظهارنظر نبوده ولی بررسی روند اتخاذ تصمیم و صدور آرا و ارائه‌ گزارش آن به مقامات ذی‌صلاح منعی ندارد.

ماده 14ـ شکایات در خصوص نقل و انتقالات، بازنشستگی و غیره... که در ارتباط با اجرای قوانین و مقررات خاصی بوده و اجرای آن محدوده زمانی داشته، در موعد مقرر قابل رسیدگی می‌باشد، ولی چنانچه در خارج از وقت مقرر شکایتی صورت پذیرد، موضوع قابل رسیدگی نمی‌باشد. با این حال در صورتی که معلوم شود حق شاکی تضییع شده و یا اینکه اعمال غرض و تبعیض صورت گرفته، موضوع به مقام ذیصلاح گزارش و عنداللزوم جهت رسیدگی به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و یا سایر مراجع قانونی منعکس تا ضمن مجازات متخلف از بروز تخلفات بعدی جلوگیری شود.

ماده 15ـ در صورتی که معلوم شود شکایت مغرضانه بوده و شاکی تعمداً اقدام به طرح شکایت بی‌اساس و خلاف واقع علیه اشخاص و دیگران نموده است، موضوع قابل رسیدگی نبوده و می‌توان طبق قوانین و مقررات با شاکی رفتار نمود بنا بر این مشتکی عنه می‌تواند علیه او در مراجع ذیصلاح از جمله هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و مراجع قضایی شکایت و یا اقامه‌ی دعوا نماید.

ماده 16ـ امور مربوط به مسائل سیاسی، امنیتی، اخلاقی و موارد مشابه در حیطه‌ وظایف مرکز حراست و واحدهای تابع بوده و از طریق این مراجع و سایر مراجع ذیربط پیگیری خواهد شد.

ماده 17ـ چنانچه نامه‌ها و گزارش ها متضمن درخواست‌هایی مبنی بر مساعدت مالی، بیمه، درمان، اعتراض به عملکرد تعاونی‌های مصرف و یا مسکن باشد، صرفاً به مبادی ذیربط منعکس می‌شود.

ماده 18ـ امور کیفری، حقوقی، مسائل مرتبط با املاک، تغییر کاربری املاک، امور متعهدین خدمت، مشکلات حقوقی ناشی از شغل کارکنان جهت بهره‌برداری از قانون حمایت قضایی و ارشاد حقوقی، با همکاری و هماهنگی دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی و واحدهای تابع قابل بررسی و پیگیری خواهد بود.

تبصره: واحدهای فوق در حدود وظایف قانونی مکلف به همکاری و ارائه‌ راهنمایی‌های لازم می‌باشند.

مراحل و موجبات رسیدگی به شکایات

ماده 19ـ موجبات لازم برای شروع به رسیدگی عبارتند از:

الف) شکایت حضوری (شفاهی)

در مواقعی که شاکی به واحد رسیدگی به شکایات مراجعه نموده و از شخص یا اشخاص یا اداره‌ای به صورت شفاهی شکایت می‌کند، اینگونه شکایت‌ها در صورت مجلس ثبت و اثر انگشت شخص شاکی ذیل آن درج می‌گردد.

ب) گزارش‌های تلفنی

در صورت تماس تلفنی با واحدهای رسیدگی به شکایات اظهاراتی علیه شخص یا اشخاص در ادارات یا واحدهای آموزشی مطرح می‌شود، کارشناس مربوط (مستمع)، ضمن یادداشت اظهارات مطروح، مراتب را به صورت کتبی و محرمانه به مقام مسئول منعکس نموده تا جهت رسیدگی به قسمت مربوط ارجاع دهد. در اینگونه موارد کارشناس رسیدگی‌کننده بررسی‌ها و تحقیقات لازم را جهت روشن شدن صحت و سقم موضوع معمول و اقدام مقتضی به عمل می‌آورد. بدیهی است نیازی به ارائه‌ پاسخ و اعلام نتیجه به اینگونه گزارش‌های تلفنی نمی‌باشد.

ج- شکایتی کتبی

شکایات کتبی اشخاص باید با قید نام و امضا باشند

تبصره: چنانچه نامه‌ها و شکواییه‌هایی فاقد نام و امضا و با امضای مستعار و در ارتباط با نارسایی‌های موجود یا تخلفات آشکار واصل گردد، نسبت به بررسی مفاد آن ترجیحاً به صورت موردی و یا بازرسی‌های دوره‌ای اقدام می‌شود. بدیهی است چنانچه نقض قوانین و مقررات صورت گرفته باشد و یا حقی از اشخاص تضییع شده باشد متناسب با آن تصمیم‌گیری می‌شود.

د- اخبار و یا اعلام از طریق دفاتر حوزه‌ ستادی و سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها

اعلامات و یا شکایاتی که از واحدهای تابع ستادی و اجرایی و یا سایر ارگان‌ها  و نهادها جهت بررسی و اقدام مناسب به واحد رسیدگی به شکایات وصال می‌گردد اصولا جزء شکایات کتبی و با نام و نشان محسوب می‌شوند.

ماده 20- مرجع رسیدگی کننده می‌تواند برای انجام تحقیقات بیشتر، با رعایت شئون افراد، از توضیحات آنها به نحو مقتضی استفاده نماید.

ماده 21- شاکی می‌تواند در هر مرحله از رسیدگی، از شکایت خود صرف‌نظر و یا درخواست استرداد آن را نماید، در این صورت موضوع نسبت به شاکی منتفی خواهد شد ولی چنانچه متضمن نقض مقررات و تبعیض باشد مانع از ادامه‌ رسیدگی به منظور روشن شدن موضوع و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

تبصره: شکایت مجدد در همان موضوع قابل پیگیری نمی‌باشد.

ماده 22- هر کس مدعی موضوعی یا حقی باشد باید آن را ثابت کند دلایل اثبات آنها عبارتند از:

الف- اقرار

ب- اسناد کتبی و معتبر

ج- امارات و اوضاع و احوالی که از نظر مقررات دلیل بر امری شناخته شود

تبصره : در جریان رسیدگی به شکایت، فقط اظهارات شاکی یا دفاعیات مشتکی عنه استماع و عند الاقتضا مورد توجه قرار می‌گیرد لذا اصولا اقوال و نامه‌های اطرافیان از جمله همسر، فرزند و سایر خویشاوندان به لحاظ اینکه سمتی در قضیه مطروح ندارند ملاک عمل قرار نمی‌گیرد.

ماده 23- چنانچه مقام مجاز تشخیص دهد که موضوع درخواست یا شکواییه خارج از اختیارات آموزش و پرورش است، به منظور اجتناب از اتلاف وقت مراجعین و سردرگمی ایشان، ضرورت دارد از پذیرش این‌گونه شکایات خودداری نماید.

ماده 24- نحوه‌ تشکیل پرونده و فرآیند رسیدگی به شکایات به ترتیب زیر خواهد بود:

الف- بررسی اولیه برای تشخیص ورود یا عدم ورود شکایت (با توجه به مواد 2 و مواد فصل سوم این دستور‌العمل) توسط بالاترین مقام واحد.

ب- دستور مقامات مجاز واحد رسیدگی کننده؛

ج- ثبت در سامانه الکترونیکی؛

د- اختصاص شماره پرونده و یا کد رهگیری؛

هـ- طبقه‌بندی شکایات بر اساس نوع شکایات (اداری، مالی، آموزشی، پرورشی، حقوقی و سایر)؛

و- بررسی تکمیلی بر اساس ادله و مستندات؛

ز- بررسی و تطبیق موضوع شکایت با ضوابط و مقررات جاری؛

ح- تهیه گزارش؛

ط- مکاتبه و اقدام لازم جهت اتخاذ تصمیمات قانونی

ی- عنداللزوم معرفی شخص یا اشخاص خاطی به مراجع ذیصلاح از جمله هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری؛

ک- ارسال پاسخ به شاکی در صورت لزوم

ل- بایگانی کلیه‌ مستندات در سیستم نرم‌افزاری پاسخگویی به شکایت

ماده 25- واحدهای رسیدگی به شکایات لازم است برای کلیه شکایات تشکیل پرونده داده و بر اساس طبقه‌بندی موضوعی نگهداری نمایند.

اقدامات نهایی در پاسخ به شکایات

ماده 26- پس از انجام تحقیقات و اقدامات لازم پیرامون شکایت یا  گزارش مطروح، کارشناس رسیدگی کننده باید نظر کارشناسی خود را به صورت مکتوب و یا استناد به قوانین و مقررات به همراه مدارک، در قالب گزارش، پیشنهاد، راهکار و یا درخواست به مقام ذی‌صلاح منعکس تا جهت اجرا، اتخاذ تصمیم، اقدام مقتضی، و یا ارسال به مراجع ذیربط اقدام نماید.

ماده 27- در ارایه‌ پیشنهادها و راهکارهای مندرج در گزارش باید نکات زیر رعایت شود:

الف) مستقیما یا شکایت محول و موضوع مورد بررسی مرتبط باشد. بدیهی است کارشناسان و مسئولان حق اظهارنظر فراتر از موضوع و مفاد شکایت را نداشته نگر اینکه توسط مقام ذی‌صلاح از ایشان خواسته شده باشد.

ب) صریح، روشن و دارای پیشنهادهای قانونی و قابل اجراء باشد و از بیان مطالب کلی، مبهم، محمل و پیشنهادهای خلاف قانون خودداری شود.

ج) شرایط، اوضاع و احوال، امکانات، توان اجرایی و مقررات موجود مورد توجه قرار گیرد.

د) منطبق با اصول و قواعد علمی و قوانین و مقررات جاری کشور باشد.

هـ) در صورت لزوم به نظریه حوزه‌های تخصصی مربوط استناد شود.

ماده 28- پیشنهادها و اعمال تنبیهات اداری باید در محدوده اختیارات قانونی مسئولان بوده از ارائه پیشنهادها و اعمال مجازات خلاف قانون خودداری شود.

تبصره: به منظور استیفای حقوق آموزش و پروش و در صورت نیاز به پیگیری موضوع در مراجع قضایی، پس از ارائه کلیه‌ مدارک و مستندات، پیگیری مراتب از طریق واحدهای حقوقی انجام می‌گیرد.

ماده 29- در صورتی که نتیجه‌ رسیدگی، به نفع شاکی باشد مراتب جهت تحقق خواسته‌ ایشان و اصلاح روند امور، به حوزه‌ مربوط منعکس می‌شود.

تبصره 1- چنانچه موضوع متضمن ارتکاب جرم یا تخلفی باشد مسبب یا متخلف حسب مورد به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شود.

تبصره 2- ارجاع پرونده به مراجع نظارتی از جمله دیوان محاسبات کشور و مراجع قضایی صرفا توسط ادارات کل آموزش و پرورش و اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و با همکاری واحدهای حقوقی، انجام می‌شود و ادارات مناطق و نواحی و شهرستان‌ها راسا حق ارجاع این پرونده‌ها را به این مراجع نداشته و باید از طریق اداره کل متبوع اقدام شود.

تبصره 3- بدیهی است چنانچه قسمتی از ادعای شاکی وارد باشد نسبت به همان قسمت اقدامات فوق انجام می‌شود.

ماده 30- چنانچه ادعای مطروح حسب مدارک و مستندات محرز نگردیده و یا شاکی ذی‌حق تشخیص داده نشود، نتیجه‌ بررسی به نحو مقتضی به وی اطلاع رسانی شود.

تبصره: بررسی مجدد صرفا در صورت ارائه دلایل و مستندات جدید و یا قانع نشدن شاکی و فقط برای یک بار در سطح سازمانی بالاتر امکان‌پذیر می‌باشد.

در پایان این دستورالعمل آمده است: دستور‌العمل فوق در 30 ماده و 13 تبصره تهیه و تنظیم شده که از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود.






فارس





غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
1
در مورد چی نظر بدهیم درمورد مدیرانی در منطقه 7 که روز معلم سکه می خواهند مردم سبلان شمالی با چنین مدیر..... باید چه کنند شما هم که اصلا به روی خود نمی آورید پس این واحد شکایات به چه دردی میخورد ما چگونه دخترانمان دست این مدیر سکه پرست وعاشق میز ومدیریت ودروغگویی است بسپاریم
پاسخ ها
صانعی از اصفهان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
با سلام وخسته نباسی در جواب افرادی که می گویند فرزندان فرهنگی اولویت دارند این ادعا کذب محض است ومن خودم 4 فرزند دارم و با مدارک لیسانس که تا کنون سرکار نرفته اند و اداره می گوید اصلا مراجعه نکنید وافراد خاص در اواویت هستند
فاطمه عبدلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
1
1
با سلام و خسته نباشید
اینجانب خواستار استخدام در آموزش پرورش هستم به خون این شهدایی که دادیم اولویت فرزندان فرهنگی بگذارید کنار و بگذارید یکبار هم که شده یک آزمون به عدالت برگزار بشه کما اینکه الان هم واقعا اکثرا افراد آموزش پرورش افراد کاردان و با سواد نیستند چرا رسمی میکنید که حق اخراج نداشته باشید مگر دعوت نامه برای کسی فرستاده شده کسی نمیتوان نیاد سرکار چرا از نیرو های جوان و علاقه مند استفاده نميشه آخه این انصاف هرکس میخواهد باید کار کنه پول حلال باشه
معاون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
با سلام جناب وزیر چرا در اموزش وپرورش میان مدیر ومعاونین تبیعض وجود دارد معلمان و مدیران ابتدایی از امتیاز فوق العاده سختی کار 1500 ولی معاونین ابتدایی امتیاز 1300 بهره مندند.
یعنی سختی معاونین از مدیر ومعلمان کمتر؟ نه که کم تر نیست بلکه بیشتر و سخت تراست.
اموزگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
1
باسلام خواستم بدونم واقعا این عدالت که دبیرانی که تربیت معلم خواندن برای انتقالی چهارسال دانشگاهیشون حساب بشه ما هم که دردانشگاه دولتی بااون همه سختگیری درس خوندیم هیچی اگه میخواین عدالت باشه وقتی تعهدمیدن برن منطقه محروم برن بعد ادعای دبیری وانتقالی کنن لطفا بیگیری شود
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
1
سلام، آمو زگار27 سال سابقه دارم برای مدیر آموزگار روستا،یامعاونت با گردن کج کردن والتماس....تعلق نمی گ یره،ولی همکار با سابقه کم وزیر 20،یا 10، سال کمتر میشه و...این ظلم آشکار به کی بگویم و به کجا....از باغملک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
چرا به مشکلات آموزش وپرورش شهرستان با غملک با این قدر....و.پارتی....، طایفه گری رسیدگی نمیشه. چرا از رئیس وکارمندان غیر بو می استفاده نميشه که جلوی سو استفاده هاوظلم ها گرفته بشه وی کمتر بشه؟ واقعا دولت مردان نمی دانند که درتمام ارگانها از افراد غیر بومی استفاده بشه که جلوی سو استفاده ها گرفته بشه،در آموزش وپرورش با غملک از حد گذراندند، می گن باید معجزه بشه تا به حقت برسی،آموزگاری که حقش آشکار پا بمال شد و دلش شکست
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
دانش اوزی هستم از استان س وب شهرستان زابل دبیرستان نمونه باقرالعلوم ع ...... .روز اول مهر به مدرسه رفتیم و معاون مدرسه از تحویل کتاب به دانش آموزن خوداری کرد و از دانش اموزان درخواست مبلغ 50000هزارتومان پول را کرده و تهدید کردن در صورت نپرداختن پول حق ورود به مدرسه را نداریم
سپاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
1
باسلام این تبیعض بین معلمان وکادر اداری آموزش و پرورش واقعا دل ما کارکنان اداری را شکست مگر ما فرهنگی نیستیم اگه نیستیم مامور کنید به ادارات دیگر این همه تبیعض غیر قابل تحمله با این رتبه بندی معلمان
پورمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
با سلام اینجانب خدمتگزار در آموزش و پرورش شهرستان سیب و سوران از این افزایش رتبه بندی معلمان یک ریال هم اضافه به حقوقمان نگردید
ارزو رحيمى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
0
سلام من از استان چهار محال و بختيارى شهرستان بروجن هستم چند سال به عنوان مربى پيش دبستانى کار کردم الان که استخدامى اومده يک سرى فرمهاي امتياز بندى دادن که بيشتر امتيازش از خانواده فرهنگي است و ما که پدر کارگر و زحمتکش داريم هيچ امتيازى نداريم مگر پدران ما زحمت نکشيدند که فرهنگيان کشيدند اين چه عدالتى است مگر ميراث پدرى است که از پدر به فرزند برسد چرا وقتى اينقدر بازنشسته داريم انها را برکنار نميکنيد و نيروى جديد بگيريد به ما دهه شصتى ها همه جوره ظلم شد ايا کسى اين مطالب رو ميخونه يا برا دله خودمون مينويسيم
فرهاد یزدانپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
دیروز یکشنبه در هنرستان غیرانتفاع ی ... شهرستان ملایر معلم .. اقای... با پسر اینجانب توی کلاس فیلمش هم در دفتر توسط دوربین مداربسته اگر مدیر پاک نکرده باشه موجود میباشد برخورد فیزیکی کرده وکشیده ای محکم زده ک شکایت دارم وخواهشمندم با معلم وی برخورد قانونیشود شماره تماس09181511533
محمدرضا شیخ محمدی
|
United States
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
0
کلا سایتهای رسیدگی به شکایاتتون وتلفنهایی که اعلام کردید جواب نمیدن.
من از بوئین میاندشت استان اصفهان هستم چندین بار شفاها به مسئول آموزش وپرورش منطقه گفته ام که هرکس باید کارش رادرست انجام دهد اماواقعا انسان... من نمیدانم چه کسی وبه چه نیتی این جور افراد رو سرکار ومسئولیتهای بزرگ میگذارد.امروز سه شنبه 24 آذر است در شهر ما حدود نیم متر برف روی زمین نشسته وتمام راههای شهری وروستایی بسته است اما مدارس تعطیل نشده میخواهم بدانم اگر تصادف یا اتفاقی برای یکی از دانش آموزان بیافتد بجز ابراز همدردی کار دیگری میتواند بکند آخر چرا انسام باید اینقدر .... باشدکه بخاطر پست وصندلی وبیلان کاری خود به اینگونه مخاطرات توجهی نداشته باشد خواهشمند است به این بی توجهی ها وبد اخلاقی ها رسیدگی نمائیددر صورت بروز هرگونه مشکل مستقیما وزارتخانه مسئول میباشد 09139710175
صانعی از استان اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
با سلام وخسته نباشی در مورد هزینهایی که از بعضی بازنشسته ها بابت اجرای حکم خبره گرفتند و از بعضی نگرفتند چرا تفاوت من و همکارانم تا سقف یک میلیون نومان دادیم تا حکم زدند در صورتی که از همکاران بازنشسته که بعد حکمشان را زدند هیچ پولی دریافت نشد چرا
معلّم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
1
سلام :درشهرستان میاندوآب انتخاب مدیران مدارس ......باید به تشخیص ایشان اصلاح طلب یا به قول خودایشان باید روشن فکرباشند به کارکرد یا به تخصّص افراد کاری ندارد ... یکی نیست به ایشان بفرماید که سی وچهار سابقه ی خدمت دارید ویک پایت دراین دنیا ودیگری درآن دنیاست لااقل از خدابترس به خاطر سمت چندروزی دیگری چرا آخرتت راتباه می کنی خدمت به دانش آموزان این مرز وبوم عشق می خواهدو وجدان کاری ... نه جناح وجناح بندی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
1
سلام من از اصفهان نآحیه چهار مدرسه اصلانی دو متاسفانه بااینکه دخترم ممتاز است ولی وقتی برای کارنامه مراجعه کردم گفتنه تا یکصدوپنجاه هزار تومان نیاورید از کارنامه خبری نیست به بازرسی زنگ زدم گفتند اقدام میکنیم دولتی نباید پول بگیرند متاسفانه مدرسه اصلا کار ندارد شاید دستشان با هم یکی هست چون اهمیت ندارداین زنگها اکه مدرسه دولتی باید هزینه بگیره پس اعلام کنید چون من صدهزارتومان داده آم اگه کمک هست بیشتر نمیتوانم
حقویردی علیزاده از ملکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
0
من بازنشسته اموزش پرورش93/7/13هستم که در حق بنده ظلم شده وکسی جوابگو نیست به کجا باید شکایت کنم و مدارک ارسال کنم راهنمایی کنید تلفن 09143224414 متشکرم
مدیر پایگاه باسلام شما می توانید به دیوان عدالت اداری مراجعه نمایید
محمدحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
باسلام معمولاوقتی کسی بدهکاراست نسبت به طلبکارش احساس شرمندگی دارد,ایاوزیرمحترم اموزش وپرورش ازاینکه بیش ازدوسال است که حق الزحمه امتحانات شهریورودیماه سال ۹۲راپرداخت ننموده,چنبن احساسی دارد؟بنده که ایشان را بدلیل این قصوربزرگ نمی بخشم ودرقیامت که نه راه فراری است وکتمان ازخدای بزرگ مواخذه ایشان راخواهانم.والسلام
علی عبدالهی کد پرسنلی 26326463
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
باسلام خدمت مسئولین محترم وزارت آموزش وپرورش لطفا بررسی کنید فوق العا د ه ویژه که مخصوص کادر اداری است ماسالها دربایگانی اداره با کمترین حقوق ومزایا مشغول انجام وظیفه هستیم پس چرا می گویند شامل شما نمی شود مگر ما انسان نیستیم وزن وبچه نداریم از خداوند بترسید و این همه بی عدالتی وتبعیض را کنار بگذارید تا با آرامش بهتر وهمدلی بین کارکنان کارها بهتر پیش برود در ضمن از خانواده شهدا هستم با مدرک فوق دیپلم لطف کنید به خاطر خدا چون حقوق ناچیزی داریم وپیش خانواده شرمنده ایم خدا نگهدار09133621588عبدالهی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
با سلام.
بنده از دبیرانن شهرستان شهریار می باشم. شکایت بنده از مدیر مدرسه مان هست که اصلا به مدرسه نمی اید و فقط هفته ای دو بار آن هم زنگ آخر.
با توجه به اینکه آموزش و پرورش شهریار به دلیل گستردگی هیچ نظارتی به مدارس ندارند این مدیر محترم در کمال راحتی سواستفاده می کنند و به قولی از جیب آموزش و پرورش می دزدند. حقوق ایشان برای دو ساعت در هفته بسیار بسیار زیاد است. خوهش میکنم رسیدگی کنید. ایشون اصلا به مدرسه نمی ایند.
شهریار. شهرک ویره. مدرسه متوسطه... مدیر: ....تلفن: 65762373
مدیر پایگاه باسلام
این نظر صرفا برای اطلاع مسولان مربوطه و پیگیری منتشرمی شود
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
سلام در فصل انتقال فرهنگی ها هستیم لطفا رسیدگی کنید که چرا هر سال با انتقال معلمان ورزش شهرستان بهاباد استان یزد موافقت میشود در صورتی که ما اصلا معلم ورزش نداریم .فشار از طرف اداره کل یزد است چون پارتی زیاد دارند. گناه ما دانش اموزان چیست تو رو به خدا صدای ما رو به مسولین برسانید تا کی پارتی بازی
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
1
بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشم که بابت اقلیت های مذهبی محروم شده ایم از تدریس در مدارس غیر اتفاعی استان البرز چگونه می تونم از حق و حقوق خودم دفاع کنم مگر دستیار محترم ریاست جمهمور آقای یونسی این مشکلات را حل نکرده خواهشی دارم منو راهنمایی کنید که بتونم ار حقم دفاع کنم چونکه حق گرفتنی است. بنده که یک ایرانی اصل می باشم چرا باید از تدریس در مدارس غیر انتفاعی محروم باشم
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید با واحد ارتباطات مردمی یا دفترآقای یونسی در ریاست جمهوری تماس بگیرید
فراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
من واقعا متاسفم که یک کارمند آموزش پروش که اسمش آموزش و پروش هست و مشخصه باید در جهت پروزش صحیح عمل کنه هنوز بلد نیست بطور صحیح رفتار کنه
ایشون آقای ..... در مدرسه .... کرج هست واحد کامپیوتر
امیدوارم یک مسئول واقعی ببینه که این افراد که علم رو باید گسترش بدند در جهت ادب فعالیت نمیکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
1
سلام در آموزش وپرورش شوشتر قوم گرایی موج میزند و برخی ها با بی احترامی با معلمی رفتار میکنند از طرفی معاون آموزشی ومسئول رسیدگی به شکایات ندارن 72نفر معلم را هم منتقل کردن از طرفی با شیوه من لج میکنم تو هم هر کاری دلت میخات بکن مشکلات را دو چندان کردن لطفا رسیدگی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
سلام
چرا روی مدارس راه دور نظارتی صورت نمی گیرد موسس مدرسه ... واقع در اندیشه ...شهریاراز دوستان واقوام نزدیک خود با وجود اینکه سواد ی ندار در مدرسه می گذار تا برا جذب دانش اموز به هر ترفندی دست بزند از دانش اموز رشوه می گیرد نمره می ده سوال فروشی می کند تا دانش اموز جذب کنداداره منطقه از همه این تخلفات در جریان است ولی رسیدگی نمی کند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
اقا ما تو ی مدرسه درس میخونیم معلما ... باهامون برخورد میکنن
سوادشونم ک ماشالله در حد دکتراس
فقط خدا اینده مارو بخیر کنه.چون هیچی یاد نمیدن تو مدارس
ما آینده سازان مملکیتم
عباس زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
با سلام : تبیه ممنوع است . با معلمی که مداد توسر فرو میکند چه کاری میتوانید بکنید اخر اخرش به ی نقطه حاشیه ای بفرستید با قسمت ارزیابی مناطق چه کار میتوانید بکنید .........
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
تخلف در اعلام تکمیل ظرفیت ازمون صورت گرفته, وقتی توی دفترچه ازمون(صفحه ۱۱، بند(و), الف:نحوه تعیین حدنصاب ):نوشته شده؛ حدنصاب ۵۰%بالاترین نمره ازمون میباشد.
و در تذکر چنین گفته شده که؛کسانی ک به حدنصاب اعلام شده نرسیده باشن کلا حذف خواهند شد.(چون از نظر علمی صلاحیت ورود ندارن)
جالب اینجاست ک استان گیلان در رشته ای ک بنده شرکت کردم ۴شهر اعلام کرده بود, ک دوشهرش کلا خالی موند, و ما پنج نفر(که حدنصاب علمی رو کسب کرده بودیم) برای مصاحبه معرفی شدیم.
حدنصاب کارنامه اولیه۱۳،۵۶ بود ک کاملا غیر قانونی کاهش دادن و به ۱۰،۷۱ تغییرش دادن .
یعنی از ما پنج نفر سه نفرمون ک نمره علمی حدنصاب رو اوردیم و حقمون بوده ک شانس اینو داشته باشیم ک برای دو ظرفیت خالی استفاده بشیم با ناعدالتی سوخت بشیم تا افرادی ک تقریبا ده نمره از ما پایین تر اوردن به لطف بی عدالتی ها حقمونو پایمال کنن.
جواب اداره کل استان بمن این بود ک میدونیم حقت داره خورده میشه ولی کاری نمیتونیم بکنیم!!!!!!
خداوند از حق جوونایی ک چشم امیدشون ب عدالته نمیگذره.
الموت آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
آقایان ارزیاب ،شما که از وضعیت اجتمایی خانواده ها خبر ندارید یا اگه دارید سرتون این قدر شلوغ دور و برتون هست چی میدونین در روستا های دور افتاده ،معلمان چه مشکلاتی دارند ، دایم از سخنان نسنجیده ی بعضی ها ، در سایت بارگذاری میکنید ، به داد. آموزگاران و دیر اقشار زحمت کش فرهنگی ،برسید ،چرا جامعه را بر علیه فرهنگیان ،متشنج میکنید ،تا مدیریت رابطه سالاری پر جامعه حکم فرماست بایت عقب مانده ی فرهنگی باشیم ، کمی به هوش باشید ،
علی ارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
شکایت درباره اینکه روحانیونی که دراستان کرمان شهررفسنجان ازاول سال تحصیلی که اقامه میکردن نمازراهیچ گونه حق زحمتی برای انها پرداخت نشده سالهای گذشته نیز همین صورت بوده اگر سازمان ازبچه روحانیون طلب داشت باور کنید که ان رااخراج می کرد ازجمله طلب کاران بنده هستم
یحیی صفائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
سلام و عرض ادب و خسته نباشید . 

بنده عضو شورای روستای عریان تپه هستم که پس از منعکس کتبی شکایات مردمی از مدیر به اداره آموزش و پرورش این شهرستان هیچ گونه ترتیب اثری داده نشد و تنش و بی اعتمادی اولیا به مدیر این مدرسه (...) و اداره آموزش پروش هر روز بیشتر و بیشتر میشود عاجزانه خواهشمندیم در صورت امکان پی گیر این قضیه باشید ، اسناد و شکایات با تومار و سی دی کتک کاری مدیر و اظهارات معلمان مدرسه مبنی بر توهین مدیر مدرسه به اهالی روستا به استان و شهرستان مرند منعکس شده اند و در صورت لزوم میتوانیم شماره نامه های ارسالی و شکایات اسناد را عینن خدمتان فکس کنیم . 

باتشکر شورای روستای عریان تپه 

09149923763
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
سلام اموزش پرورش شهرستان مصیری یک ماه برای استعلام یک شناسنامه 100نفرگذاشتن سرکاروهرروزغایب هستن کسی جوابگوی مابیچاره هانیست.
آرزو شهولی کو ه شوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
0
سلام من لیسانس آموزش ابتدایی هستم،دو سال پیش قرارشد آموزش و پرورش شهرستان ایذه نیرو برای پیش دبستانی دولتی بگیردکه مدرک آموزش ابتدایی و روانشناسی داشته باشند،ولی متاسفانه تخلفات زیادی صورت گرفت،حدود هفتاد نفرکه رشته ی تحصیلی مان مرتبط بودذخیره شدم برای سال بعدکه متاسفانه بادخالت ... و باندبازی و قوانین من درآوردیشان این بار فقط فرزندان فرهنگی بارشته های مختلف که ربطی به آموزش و پرورش ابتدایی ندارنداستخدام شدندوماهمچنان چوب تبعیض و بی عدالتی مسولین شهرمان رامیخوریم
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
باعرض سلام،ببخشید من شکایت از دبستان غیر اتتفاعی... در فردیس کرج دارم ،معلم پایه دوم خانم ... که بازنشسته اموزش و پرورش هستندخوب به فرزندان ما درس نمیدهند تمام کتاب ها از جمله هدیه و علوم رو اصلا نظاره گر نیستند هر وقت بهشون یا به مدیر مدرسه مراجعه کردیم گفتن اموزش و پرورش گفته میخواستم از ایشون بخواید جواب بدن،چون دخترای ما هیچی درس یاد نمیگیرن لطفا پیگیری کنید ممنون میشم
شمس الدین مطاعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
با سلام آیا طبق اصل سی ام قانون اساسی دولت موظف به فراهم کردن امکانات آموزش وپرورش و تربیت بدنی رایگان تا مقطع دبیرستان برای عموم ملت ایران نیست ،رایگان یعنی بدونه هیچ مبلغی در صورتی که ما اهالی شهرک ژوان ،کامیاران هیچ گونه امکاناتی نداریم وبا وجود بی بضاعتی اکثر قریب به اتفاق اهالی باید بالاجبار ماهیانه پنجاه هزارتومان حق سرویس هر فرزندمان رابدهیم .کجاست اون عزیز رهبرمان که گفت مستضعفان ولی نعمت ما هستند تا ببینندبا مستضعف چه میکنند
علی رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
موسسه اندیشه البرز۲یک مقدارپول گرفته والان نیست باید کجاشکایدکنم شماره اتحادیه شوبفرستید ممنون ۰۹۳۹۲۰۹۳۶۴۸
صدیقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
باسلام و خسته نباشید من معلم در استان گیلان هستم.42سالمه و تا اسفند ماه حق عائله مندی دریافت میکردم متاسفانه از اسفند این بند از حکم مابرداشته شد ولی مشکل اینست که اداره گیلان نه تنها از ماه دی این حق را از حقوقمون کسر کرده که باز تصمیم دارد از ابتدای وضع قانون عائله مندی این حق از حقوقمان کسر گردد بااینحساب ما معلوم نیست تا چند ماه فقط باید کار کنیم و بی گناه حقوقمان کسر گردد.و این تنها در استان گیلان اجرامیشود چراباید معلم رسمی جامعه امنیت مالی نداشته باشد و به بهانه های مختلف از ما پول بگیرند خواهشمندم جلو بی عدالتیهای ادارات را بگیریر.بخدا ما در هزینه ابتدایی زندگی مشکل داریم.لطفا رسیدگی فرمایید باتشکر
فارسی
|
United States
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
اقایان شما که از خدا ترسی ندارید اما از خشم ونفرت وخروش فرهنگیان بترسید به خدا قسم دودمانتان رابرباد خواهند داد. اقای دولت تدبیر وامید ووزیر اموزش وپرورش
ابراهیم بهرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
اینجانب پدر حسین بهرامی دانش آموز مدرسه شاهد شهید محمدیانی سبزوار هستم. می خواستم بگم. برنامه امتحانات پایان ترم امسال راکه به بچه ها داده بودند امتحان ریاضی کلاس هشتم در مورخه ۹۸/۳/۶بود. دوروز اخر کلاسهای مدرسه پسر من مدرسه نبود با این توضیح که یک روز به اخر استراحت پزشکی داشت وروز آخر هم که رفت ساعت هشت معاون مدرسه به من زنگ زدند که پسرت سر کلاس حالش بد شده بیا ببرش. از طرف دیگردر همان دوروز برنامه امتحان را تغییر داده و امتحان ریاضی را که ششم خردادبود به دلیل اینکه روز تعطیل بود به پنجم خرداد انداخته بودند وپسر من هم بی اطلاع بود چون به ما اطلاع نداده بودند ما هم به این خیال بودیم امتحان ریاضی به تاریخ بعد موکول می شود واطلاع خواهند داد تا اینکه روز پنجم از مدرسه اقای معاون به من زنگ زد که پسرت به امتحان نیامده زود بیارش منم رفتم پسرم را از خواب بیدار کردم وبه سرجلسه امتحان بردم. به همین علت پسرم از ریاضی افتاد. در صورتی کع در مورخه ۹۸/۲/۴امتحان ریاضی ازشون گرفته بودند پانزده ونیم شده بود. این اطلاع رسانی ضعیف مسئولین مدرسه ضربه بزرگی به مازد. چون از کسی که یهوی از خواب بیدارش کنی بگی بیابرو سر امتحان و اضطراب شدید داره از اینکه اماده نیست و دیرهم به سرجلسه رسیده چه انتظاری میشه داشت. به نظر شما چه کنیم. تا حق پسرم ضایع نشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
سلام چرا بعضی ادارات امورش پرورش شهرستانها خود سر عمل میکنند ومیگویند شورا تصمیم گرفته ما در بافق از معلم بازنشسته درمدارس نمونه استفاده میکنند با14ساعت تدریس ولی دبیر ان دیگر ساعت موظف .کامل نشده وحتی میخواهد تمام وقت شود ومیگویند نمیشه کجا باید بگوییم بررسی شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: