کد خبر: ۴۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 05
دبیر اجرایی همایش سمپوزیوم ابولا درگفتگو باشفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین- دبیر اجرایی همایش سمپوزیوم ابولا گفت:زمانی که ویروسی درعرض کمتر از یک سال 8 هزار نفر را می کشد و سازمان جهانی بهداشت نیز درباره آن وضعیت را جدی اعلام می کندیدون شک مانیزباید برای مقابله با آن به طورکامل آماده باشیم حال آنکه شواهد نشان میدهد ما درحال حاضر آمادگی لازم دراین باره رانداریم.
دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی در حاشیه برگزاری سمپوزیوم مقابله با  ابولا درباره اهمیت این ویروس به خبرنگارشفاآنلاین گفت:این موضوع به طور قطع بسیار مهم است پس دست اندرکاران مربوطه باید از این بیماری و نحوه برخورد با آن از اطلاعات لازم برخوردار باشند.

عضو کمیته کشوری مقابله با ابولا خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر درکشور ما بیمارستانی مجهز برای مقابله و تحت پوشش قراردادن بیماری هایی مثل ابولا وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تخت های ایزوله ای که برای آنفولانزا در کشور وجود دارد ممکن است تا حدی برای تحت پوشش قرار دادن ویروس ابولا مناسب باشد. اما بازهم کشور به اندازه کافی توان مقابله و کنترل این ویروس را در صورت ورود ندارد.

دبیر اجرایی همایش سمپوزیوم ابولا تاکید کرد: ما باید به فکر مقابله و توانمند سازی خود در مقابله با ابولا باشیم و راه های تشخیص و نحو ه برخورد با آن را بشناسیم چرا که ممکن است روزی این ویروس گریبانگیر کشورمان شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده دریافته ایم در قم، قشم و اصفهان دانشجویایی با بورسیه های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که اقوام آنها برای دیدارشان به ایران سفر می کنندکه البته درپی این رفت و آمدها ممکن است ویروس ابولا وارد کشور شود.

گفتنی است همایش یک روزه سمپوزیوم ابولا به منظور آموزش و اطلاع رسانی به پرسنل حوزه بهداشت و سلامت کشور دردانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزارشد.

گفتگو:کتایون عبدی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: