کد خبر: ۴۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۳ - 2014December 29
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:
شفاآنلاین-معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از تشکیل کمیته‌هایی برای تبادل نظر با شرکای اجتماعی این سازمان خبر داد و گفت: در این کمیته‌ها بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم بازنگری و اصلاح بخشنامه‌ها نیز در دستور کار واحدهای فنی سازمان قرار خواهد گرفت.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر منصور اعتصامی در نشست تشکل ها و نهادهای کارفرمایی با معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی افزود: نقد و بررسی قانون تأمین اجتماعی و اساسنامه این سازمان از دیگر مواردی است که در دستور کار کمیته‌ها قرار دارد و دیدگاه‌ها و نظرات شرکای اجتماعی در این رابطه اخذ می‌شود.

دکتر اعتصامی از تدوین سند عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این سند به زودی ابلاغ می‌شود و بعد از ابلاغ نیز برای دریافت نظرات و دیدگاههای شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی جلسات کارشناسی برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در راستای گفتمان سازی در رابطه با اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند، افزود: در این رابطه تا کنون دو جلسه برگزار کرده ایم و جلسه سوم نیز طی روزهای آینده برگزار می‌شود و ما برای گفتمان سازی در رابطه با اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی توجه به اقتصاد مقاومتی را از نیازها و اولویتهای کشور برشمرد و اظهار داشت: با افزایش درآمد در جامعه توقعات مصرف کنندگان بالا می‌رود و برای اقشار مردم و مصرف کنندگان توقع ایجاد می‌شود و بعد از کاهش درآمد، توقعات مصرف به آسانی کم نمی‌شود و مصرف به دلیل توقعات و انتظارات میل به کاهش ندارد.

دکتر اعتصامی بروز این مشکلات را ناشی از نوع مدیریت کشور دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیز در این رابطه با مسائلی روبرو می‌شود و برای رفع مشکلات و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی و اصلاح نگرش مردم یکی از مهمترین راهکارها است.

حمیدرضا اشراقی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان نیز در این نشست از برگزاری جلسات مختلف با کارفرمایان برای آگاهی از نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنان خبر داد و گفت: در ارتباط با کارفرمایان جلسات مختلفی تشکیل شده است و بعد از برگزاری چند نشست کلی در حال حاضر جلساتی با معاونت‌های مختلف سازمان در رابطه با موضوعات تخصصی هر معاونت برگزار می شود.

اشراقی اظهار داشت: در این جلسات موضوعاتی از قبیل پرداخت دیون دولت به سازمان، برخورد کارکنان واحدهای اجرایی سازمان با ارباب رجوع ، ایجاد تعهدات جدید برای سازمان از طریق مصوبات و قوانین مختلف، عدم ابلاغ به موقع برگه های بدهی و قوانین مختلف مرتبط با حوزه مختلف سازمان تأمین اجتماعی مطرح می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: