کد خبر: ۴۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۳ - 2014December 29
معاون تامین اجتماعی خبر داد:
شفاآنلاین-معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه امسال تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری از حدود 215 هزار نفر به حدود 160 تا 170 هزار نفر رسیده است، درباره مدت زمان دریافت این مقرری گفت: این رقم با توجه به شاخص‌هایی چون تاهل و تجرد و میزان سابقه از 12 تا 50 ماه متفاوت است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدحسن زدا با بیان اینکه از سه ماهه چهارم سال گذشته شاهد کاهش روند مقرری بگیران بیمه بیکاری هستیم اظهار کرد‌: این موضوع می‌تواند تحلیل‌های متفاوتی داشته باشد که بر عهده جامعه شناسان است.

وی افزود: اکنون تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری از حدود 215 هزار نفر به حدود 160 تا 170 هزار نفر رسیده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا این امر به کمبود اعتبارات باز می‌گردد عنوان کرد: خیر، اینگونه نیست، اگر اعتبار نداشته باشیم به صورت سرانه از حقوق همه مقرری بگیران میزانی کسر می‌شود و بیمه کسی را لغو نمی‌کنیم. این روند کاهشی بر خلاف سالهای گذشته می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که توسعه اشتغال از جمله آنهاست.

زدا درباره ضوابط جدید پرداخت کارانه بیکاری گفت: این ضوابط جدید مربوط به پرسنل سازمان است و بر اساس آن تیم‌هایی شامل نمایندگان تامین اجتماعی و ادارات کار برای رصد وضعیت مقرری بگیران بیمه بیکاری تشکیل می‌شود تا افرادی که واقعا باید از این حق استفاده کنند و هنوز مشغول بکار نشده‌اند را شناسایی کنیم.

وی درباره مدت زمان دریافت این مقرری گفت: این رقم با توجه به شاخص‌هایی چون تاهل و تجرد و میزان سابقه از 12 تا 50 ماه متفاوت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: