کد خبر: ۴۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 19
شفاآنلاين :رییس مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برنامه ریزی در جهت رفع نیازهای بهداشتی استان قم قددرانی کرد.

به گزارش شفاآنلاين، علی لاریجانی پنجشنبه شب در حاشیه نشست مشترک با مجمع خیران سلامت استان قم گفت: افزون بر برنامه ریزی های وزارت بهداشت در جهت رفع نیازهای بهداشتی قم، امروز شاهد هستیم که افراد موثری به ویژه خیران در حوزه ساخت پروژه های سلامت به ویژه بیمارستان ها همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه حمایت های مراجع برای اجرای پروژه های بیمارستانی در قم قابل تقدیر است، بیان کرد: باید از مراجع به خاطر حمایت های بسیار برای اجرای این پروژه ها تشکر کنم از طرفی دیگر مراجع جلیل القدر در این حوزه پیشنهادهایی را برای تکمیل بیمارستان هایی در نقاط دیگر ارایه کردند که این موضوع نیز قابل تقدیر و تشکر است.

وی در تشریح نشست مشترک با مجمع خیران استان قم، افزود: در این نشست ایده ها و پیشنهادهای مختلفی مطرح شد تا در گام نخست بیمارستان های نیمه تمام در اولویت تکمیل قرار گیرد و در نشست های آینده راه های مناسب در این حوزه انتخاب می شود از طرفی دیگر به طور قطع مجلس هم در این رابطه کمک هایی خواهد کرد.

رییس قوه مقننه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ساخت دهکده سلامت و بیمارستان 800 تختخوابی در قم بیان کرد: در نشست امشب یک زمین مناسبی برای این پروژه در نظر گرفته شد و قرار است که وزارت بهداشت هم طرح مهندسی پروژه ها را تهیه کند از طرفی دیگر این پروژه ها در آینده با کمک خیران و دولت ساخته شده و مجلس هم در بودجه سال آینده اعتباری را در نظر می گیرد که این موضوع یک تحول بزرگ در حوزه سلامت استان قم را رقم می زند.

لاریجانی ادامه داد: در این نشست بررسی پروژه های بیمارستانی دیگری هم در دستور کار بود، در نهایت مقرر شد برای آنها هیات امنایی در نظر گرفته شده تا این پروژه ها پیگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ریزی ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل بیمارستان های نیمه تمام افزود: در نشست امشب هاشمی وزیر بهداشت اعلام کرد که اگر گام هایی برای اجرا و تکمیل پروژه های بیمارستانی در نظر گرفته شود بخشی از سود وام را دولت تقبل کند تا هزینه های مربوطه کاهش پیدا کند.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پاسخ به سوالی درباره برنامه ریزی این وزارتخانه برای اجرای پروژه های حوزه سلامت گفت: در این نشست درباره بیمارستان های نیمه تمام قول دادیم که خیران به هر میزانی که برای دریافت تسهیلات مشارکت کنند دولت 10 درصد از سود وام را تقبل کند که این پیشنهاد مورد رضایت و حمایت خیران قرار گرفت.

این نشست با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار قم و جمعی از مسوولان و خیران برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(پنجشنبه) در سفری یک روزه به قم با شماری از مراجع تقلید در شهر قم دیدار و گفت و گو کرد.

آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و موسوی اردبیلی در این دیدارها، اجرای راهبرد نظام سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستاوردهای ملی این برنامه را مورد تقدیر قرار دادند و خواستار ادامه آن شدند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: