کد خبر: ۴۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 18
شفاآنلاین-مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان گفت: نبود طرح‎های فراغت برنامه‎ریزی شده از عوامل رجوع جوانان به فضای آسیب‎زای مجازی است.
به گزارش شفاآنلاین،منطقه چهارمحال و بختیاری، محمدرضا رستمی در نشست ساماندهی امور جوانان استان، اظهارکرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و قابلیت استفاده از آن در هر نقطه‎ای، اصطلاح فرار مغزها از فرهنگ لغات حذف شده است.

وی با بیان اینکه تبادل اطلاعات علمی و فناوری از طریق اینترنت صورت می‎گیرد، افزود: با کمک فناوری‎های ارتباطی جدید شرایطی فراهم شده است که هزینه‎های علمی بر کشور تحمیل می‎شود و با استفاده از اینترنت به خارج از کشور فروخته می‎شود.

رستمی نبود طرح‎های فراغت برنامه‎ریزی شده در کشور را یادآور شد و گفت: تلویزیون و ماهواره به عنوان بیشترین سبد فراغتی جوانان، کارکردی منفعل دارد به طوری که جوانان برای سپری اوقات فراغت خود به فضاهای اینترنتی رجوع می‌کنند و در بسیاری موارد مورد استفاده افراد سودجو قرار می‎گیرند.

وی با بیان اینکه گذران ساعات فراغت جوانان ایرانی در اینترنت رقمی بزرگ است، گفت: اتلاف وقت کمترین آسیب به کاربران این حوزه است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان افزود: بخش قابل توجهی از مردم و بیش از 86 درصد از جوانان کشور، از کاربران فضای مجازی هستند و نگاه بدبینانه صدا و سیما، باعث عملکرد ضعیف این رسانه در حوزه فضای مجازی شده است.

عملکرد صدا و سیما در آگاهی بخشی در خصوص آسیب‌های فضای مجازی ضعیف است

محمدرضا رستمی افزود: قشر عظیم کاربران اینترنت که هر روزه با این رسانه در ارتباط هستند، تبلیغات صدا و سیما درباره نا‌امنی این فضا را نمی‏‌پذیرند بر همین اساس می‎طلبد این نهاد با برنامه ریزی صحیح نسبت به شبکه‏‌های اجتماعی اینترنتی ورود یابد.

رستمی با اشاره به اینکه تنها یک درصد از فضای مجازی به زبان فارسی است در حالی که بسیاری از فرهنگ‎ها از طریق این رسانه معرفی و منتشر می‎شوند، اظهارکرد: برای حفاظت از هویت و فرهنگ ایرانی و جوانان در برابر آسیب‎های فضای مجازی، مدیران دستگاه‌ها باید در ایجاد تغییر از برخورد سلبی به برخوردهای ایجابی مشارکت فعالانه داشته باشند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان همچنین خاطرنشان کرد: با شناسایی ظرفیت‎های بومی هر استان و ایجاد فضای کار متناسب با این ظرفیت فضای مجازی، می‎توان کاربران هر منطقه را به استفاده صحیح از این فناوری سوق داد.

وی با اشاره به ظرفیت چهارمحال و بختیاری در بخش گردشگری، گفت: گردشگری از حوزه‎هایی است که پتانسیل بالایی در جذب گردشگر و مشتری در فضای مجازی را دارد و با استفاده از امکانات اینترنت می‎توان در زمینه تبلیغات و ایجاد فضای مشارکت اجتماعی نقش گسترده‎ای ایفا کرد.

اجرای طرح توانمندسازی جوانان برای راه‌‏اندازی کسب و کار در فضای مجازی

رستمی همچنین در نشست ساماندهی امور جوانان استان، با اشاره به اجرای طرح توانمند سازی جوانان برای راه‏اندازی کسب و کار در فضای مجازی، توسعه کسب و کارهای خویش فرما، راه‌اندازی کسب و کار دانش بنیان و افزایش فرصت‌های شغلی جدید و کارآمد برای جوانان را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی افزود: در همین راستا می‎طلبد ایده‌سازی، ایده‌پردازی و ایده‌یابی و ظرفیت سازی در اشتغال با رویکرد استفاده حداکثری از فرصت‌های فضای مجازی با نگاه بومی در راستای تحقق این طرح مورد توجه قرار گیرد.

رستمی ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری در زمینه گردشگری را یادآور شد و گفت: با تولید محتوا در حوزه گردشگری در فضای مجازی می‎توان به تجارت الکترونیک و جذب مشتری اقدام کرد.

سیاست‌گذاری، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی، صدور مجوز فعالیت و استقرار کسب و کار، صدور فراخوان جوانان و فراخوان متقاضیان دوره‌های توانمندسازی مدرسین و مشاورین از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.


ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار