کد خبر: ۴۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 10
دكترنوربخش تاكيد كرد:
شفاآنلاین-رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تدوین برنامه ششم را باید بتوانیم در یک بستر علمی پیش ببریم و آسیب شناسی برنامه های سوم، چهارم و پنجم نیز ضروری است، گفت: ملاک تدوین قانون برنامه ششم توسعه باید توجه به اسناد بالادستی باشد.
به گزارش شفا آنلاین،تقی نوربخش عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه از تبیین برنامه راهبردی سازمان اجتماعی، افزود: قانون برنامه ششم در سرنوشت پنج سال آینده مردم ایران تاثیر زیادی خواهد داشت، لذا باید آسیب شناسی صحیحی نسبت به برنامه های قبلی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سازمان تامین اجتماعی از ابتدای کار با تمام مشکلاتی که در این صندوق وجود داشت، ضمن حل آنها کمیته ای را تشکیل دادیم تا برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به این سازمان، بیش از یک صندوق بیمه ای است، تصریح کرد: ما در این صندوق علاوه بر بیمه، سایر مزایای بیمه ای را نیز مدنظر داریم.

نوربخش گفت: سازمانی با این وسعت نمی تواند فاقد برنامه راهبردی باشد، لذا دبیرخانه برنامه راهبردی در این سازمان شکل گرفته و بر همان مبنا کارمان را ادامه می دهیم.

رییس سازمان تامین اجتماعی اظهار امیدواری کرد که این سازمان تاثیرگذاری کارشناسی خود را در برنامه ششم توسعه داشته باشد.

وی با اشاره به چالش های مربوط در این حوزه پرداخت و یادآور شد: عدم انطباق اسناد بالادستی همانند قانون اساسی و عدم یکپارچگی از جمله این چالش ها بودند.

نوربخش تاکید کرد: در برنامه های قبلی در حوزه رفاه اجتماعی یا مواردی از برنامه اصلا اجرا نشد یا اینکه در صورت اجرا، خیلی ناقص بودند لذا کارآمدی لازم را نداشتند.

وی بخش سلامت را از جمله حوزه های موفق در سه برنامه قبلی خواند و افزود: اما در حوزه تامین اجتماعی چالش هایی وجود دارد که باید با دید نقادانه به آنها بنگریم تا علاه بر رفع چالش ها از مشکلات این بخش بکاهیم.

رییس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ما قانون اساسی مترقی داریم که بر مبنای اصول دینی ما شکل گرفته است. در اصول 3، 21، 45، 51، 29 و ... این قانون بحث رفاه اجتماعی و بیمه مورد تاکید قرار گرفته و نقشه راه را برای ما تدوین کرده است.

وی گفت: همچنین در اصل 29 ، برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی و بیکاری و بیمه همگانی تاکید شده و این قانون یکی از اصولی مترقی است که راهکار دولت را مشخص کرده است.

رییس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به قانون برنامه های سوم و چهارم، اظهار داشت:در قانون برنامه سوم توسعه، برنامه ها به درستی احیا شده و در برنامه چهارم هم به استقرار نظام جامع تامین اجتماعی و هم ساختارهای رفاه اجتماعی در قانون نظام جامع توجه شده است بنابراین در قانون برنامه ششم نباید ملاکمان قانون برنامه پنجم باشد، بلکه باید اسناد بالادستی باشد که به دولت اجازه ایجاد حساب های انفرادی توسط بیمه ها را می دهد.

نوربخش پایان تصریح کرد: نگاه قانون اساسی به صندوق های تامین اجتماعی یک تکافل اجتماعی است که در دیدگاه قانون اساسی نیز وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: