کد خبر: ۴۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 10
شفاآنلاین :نشست شوراي سياست گذاري سلامت معاونت صدا با موضوع «فرصت ها و تهديدهاي شبكه هاي مجازي» با حضور دكتر عليرضا بهفر مدير راديو سلامت و دبير اين شورا، دكتر بدري سادات بهرامي روان شناس، دكتر فرنقي زاد روان شناس، مديران راديو سلامت و نمايندگان مديران شبكه هايي راديويي معاونت صدا برگزار شد

به گزارش شفاآنلاین، دكتر عليرضا بهفر، مدير شبكه راديويي سلامت در ابتداي اين نشست ضمن تاكيد بر لزوم برنامه سازي در زمينه فرهنگ سازي و آموزش استفاده صحيح از تكنولوژي هاي جديد ارتباطي گفت: امروز از عصر ارتباطات و اطلاعات عبور كرده ايم و در عصر پردازش اطلاعات هستيم. از اين رو مي بايست از اطلاعات شبكه هاي اجتماعي فضاي مجازي پردازش خوبي داشته باشيم و از آن در جهت پيشبرد اهداف خودمان بهره بگيريم؛ چرا كه شركت هاي سازنده اين شبكه ها با هدف ايجاد و تسلط خود در دهكده جهاني مي خواهند حاكميت خود را از طريق مرز تفكر گسترش دهند نه مرز جغرافيايي. لذا اگر دريابند كه ما از طريق اين تكنولوژي ارتباطي، اهداف و تفكرات خودمان را گسترش مي دهيم بدون شك به قطع اين شبكه هاي مجازي اقدام خواهند كرد.
دبير شوراي سياستگذاري سلامت معاونت صداي رسانه ملي در ادامه بيان كرد: برنامه سازان رسانه ملي در زمينه فضاي مجازي و آسيب هاي اجتماعي و رواني آن مي بايست با تهيه و توليد برنامه هاي متنوع و جذاب، نكات آموزشي را از طريق پيام هاي غيرمستقيم به جامعه ارائه و شيوه بهره گيري مناسب از شبكه هاي اجتماعي مجازي را به مخاطبان خود آموزش دهند.
دكتر بدري السادات بهرامي، روان شناس با بيان اينكه از بين رفتن قبح و زشتي كار، سبب عادي سازي و انجام مكرر آن مي شود، گفت: در عصر امروز، وجود تكنولوژي ارتباطي براي دست يابي به اطلاعات، امري مهم و ضروري به شمار مي آيد، اما لازم است تا فرهنگ استفاده صحيح آن را در جامعه ترويج دهيم؛ چرا كه در غير اين صورت، آسيب هاي اجتماعي و رواني متعددي را به همراه خواهد داشت. وجود ماهيت كاذب، به هنجار شدن رفتارهاي ناهنجار، سطحي و گسترده شدن روابط عاطفي از جمله معايب شبكه هاي اجتماعي فضاي مجازي است.
در پايان دكتر فرنقي زاد،روان شناس با اشاره به وابستگي هاي رواني و آسيب هاي اجتماعي شبكه هاي مجازي اظهاركرد: آسيب هاي اعتياد به شبكه هاي اجتماعي، در ابعاد فردي، خانوادگي و اجتماعي است كه از جمله آن ها مي توان به تجاوز به حريم خصوصي؛ كاهش روابط اجتماعي، خلاقيت در كاربران و مهارت هاي اجتماعي؛ بيگانه بودن با ارزش هاي خانوادگي، از بين رفتن فرصت با هم بودن، پاشيدگي نظام خانواده و تغيير فرهنگ جامعه اشاره كرد. رسانه ملي مي تواند براي كاهش آسيب هاي اجتماعي و رواني اعتياد به شبكه هاي مجازي، اقدام به فرهنگ سازي در استفاده مطلوب از اين فضا كند.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: