کد خبر: ۴۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 02
شفا آنلاین:آرمان گفت: کشور حداقل به 1500 تا 3000 دستگاه دیالیز نیاز دارد تا برای بیماران کلیوی شرایط مطلوبی را فراهم کند.
به گزارش شفا آنلاین،داریوش آرمان، معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی  گفت: بخش دیالیز کلینیک شفای تهران وابسته به انجمن حمایت از بیماران کلیوی با 8 تخت دیالیز آماده سرویس‌دهی به این بیماران است و تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بخش دیالیز کلینیک شفای تهران به ارائه خدمت به بیماران کلیوی در شهر تهران و بیماران اورژانسی این شهر و شهرستان‌های دیگر خواهد پرداخت. این بخش با کمک دانشگاه علوم پزشکی ایران احداث و راه‌اندازی می‌شود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به بهره‌مندی حداقل 24 تا 30 بیمار کلیوی در طول روز از بخش دیالیز کلینیک شفا اظهار داشت: در طول یک ماه 1000 بیمار دیالیزی از بخش دیالیز کلینیک شفا بهره می‌برند، در بخش دیالیز با کمبودهایی در کشور مواجه هستیم. پیش بینی‌های ما تا چند سال آینده موج افزایش بیماران حاد کلیوی را نشان می‌دهد.

آرمان ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های وزارت بهداشت و انجمن حمایت از بیماران کلیوی، تعداد این بیماران به 2 برابر تعداد کنونی خود خواهد رسید و علاوه بر مشکلات جمع شده این بیماران با مشکلات جدی در زمینه بیماران کلیوی مواجه خواهیم بود. با توجه به اختصاص تخت‌های جدید دیالیز به بیماران کلیوی باز هم تعداد تخت‌ها پاسخگوی نیاز این بیماران نیست.

وی تصریح کرد: کشور حداقل به 1500 تا 3000 دستگاه دیالیز نیاز دارد تا برای بیماران کلیوی شرایط مطلوبی را فراهم کند. اکنون 3500 دستگاه دیالیز در کشور فعال است که تعداد قابل توجهی از این دستگاه‌ها بیش از 20 سال عمر دارد. در حالی که عمر دستگاه دیالیز بین 5 تا 7 سال است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به نیاز کشور به بازسازی دستگاه‌های دیالیز با بیش از 20 سال عمر عنوان کرد: کشور باید برای تعداد بیماران دیالیزی که به جمع بیماران کنونی کشور اضافه می‌شود آمادگی لازم را پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: