کد خبر: ۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 01
شفاآنلاین :مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی از لزوم معاینات پزشکی پیش از استخدام کارکنان خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیروس نصیری گفت: بر اساس ماده 90 قانون تأمین اجتماعی، کارفرمایان مکلفند قبل از استخدام کارگران معاینات پزشکی آنان را انجام دهند.
وی افزود: هدف از الزام کارفرمایان به اجرای ماده 90 صیانت از نیروی کار، پیشگیری از حوادث ناشی از کار و بکارگیری نیروی انسانی در شغل وحرفه متناسب با توانایی جسمی و روحی آنان است.
نصیری اضافه کرد: بی توجهی کارفرما به معاینات قبل از استخدام کارگران و بکارگیری افراد ناتوان در بسیاری از موارد موجب بروز حوادث و یا تشدید بیماری بیمه شدگان شده و خسارات روحی وجسمی برای آنان در بر داشته است.
مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: انتظار می رود با این اطلاع رسانی ها، کارفرمایان با اجرای دقیق ماده 90 قانون تأمین اجتماعی زمینه افزایش بهره وری را فراهم کنند.
وی افزود: در صورتی که پس از استخدام مشمولین قانون کار، مشخص شود که آنها در حین استخدام قابلیت واستعداد شغلشان را نداشته اند وکارفرما در معاینه پزشکی آنان تعلل کرده است، در صورتی که بیمه شده حادثه دیده یا بیماریش شدت یافته باشد، سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شده حمایت و هزینه های مربوطه را طبق ماده 50قانون تأمین اجتماعی از کارفرما مطالبه و وصول خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: