کد خبر: ۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 27
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی:
شفاآنلاین :معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی ویترین خدمات اجتماعی در کشور است و سرمایه گذاری های مناسب و اثر بخشی در حوزه صنعت و اقتصاد داشته است.
تأمین اجتماعی ویترین خدمات اجتماعی در کشور است

به گزارش شفاآنلاین، نجات امینی در نشست با اعضای انجمن های کارفرمایی، صنفی و اتاق های تعاونی با بیان این مطلب، افزود: منابع سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته 70 در صد برای تعهدات بلند مدت(بازنشستگی)،25 درصد در حوزه درمان و 5 درصد هزینه های متفرقه صرف شده است.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به منظور حفظ توانایی در پرداخت تعهدات، ارایه خدمات و برای کمک به فرایند تأمین مالی مبادرت به سرمایه گذاری کرده، به طوری که سرمایه گذاری این سازمان به پایداری مالی آن کمک می کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی باید با لحاظ نوع، میزان و زمان سررسید تعهدات انجام پذیرد و از این حیث با سایر نهادهای مالی تفاوت دارد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی سرمایه گذاری های عمده خود را در شرکت شستا، بانک رفاه کارگران، شرکت های خانه سازی و املاک و مستغلات انجام داده است.

وی افزود: برای تعیین مکانیزم های خلق ارزش، سازمان تأمین اجتماعی نقش تصمیم گیری و تصمیم سازی در شرکت ها را به عهده داشته، تناسب بین سازمان و شرکت های تابعه را ایجاد می کند به گونه ای که فرصت های بهبود در شرکت های زیر مجموعه ایجاد شده و سازمان نیز بتواند از آنها استفاده کند.

وی اظهار داشت: تأمین مالی پروژه ها و سرمایه گذاری هایی که شرکت ها توان تأمین آنها را ندارند از طریق استفاده از برند سازمان در سطح ملی و بین المللی و ایجاد صندوق های مشترک در سطح  ISSAو تأمین مالی پروژه ها از این طریق انجام  می شود.

امینی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی باید در پروژه ها و شرکت هایی سرمایه گذاری کند که از بالاترین بازدهی برخوردار هستند و بدیهی است این سازمان از هرگونه ورود به پروژه ها و شرکت هایی که دارای چالش مالی و اقتصادی هستند باید پرهیز کند.

 معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: کاهش نسبت وابستگی و تأثیر عوامل سیاسی و قانون گذاری بر منابع و داریی های سازمان از مخاطرات جدی آن به شمار می رود و در این خصوص عوامل محیطی و برونزا بر منابع سازمان بیشترین اثرگذاری را دارد.

وی گفت: مهمترین اقدامات صورت گرفته در خصوص شرکت های واگذار شده از دولت به تأمین اجتماعی انجام اصلاح ساختاری در حوزه های مالی و مدیریتی بوده که باعث سودآوری این  شرکت ها شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: