کد خبر: ۴۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 22
شفاآنلاین-استاندار لرستان گفت: این استان پنجمین استان از نظر وضعیت هشدار اعتیاد در کشور است. بیکاری علت اصلی گرایش جوانان به مواد مخدر است و 39 درصد جوانان در لرستان بیکار هستند.
به گزارش شفا آنلاین،هوشنگ بازوند  در مورد اینکه لرستان پنجمین استان در وضعیت هشدار از نظر مصرف موادمخدر و تعداد معتادان است، توضیحاتی داد.

وی گفت: متأسفانه باید این مطلب را با وجود اینکه خبر خیلی تلخی است، بپذیریم.

استاندار لرستان ادامه داد: لرستان در 16 سال گذشته رتبه اول بیکاری کشور یا رتبه دوم را در این زمینه دارا بوده و این مطلب در گرایش جوانان به موادمخدر بسیار تأثیرگذار است.

وی تاکید کرد: 39 درصد جوانان بین 16 تا 24 سال در لرستان بیکار هستند و می‌توان بیکاری را علت اصلی گرایش جوانان به موادمخدر عنوان کرد.

به گفته بازوند، در 6 ماه نخست امسال حدود 400 معتاد متجاهر در مراکز ماده 16 نگهداری و ترک داده شده‌اند.

وی در این زمینه افزود: با هماهنگی با سازمان فنی و حرفه‌ای، نسبت به آموزش حرفه به معتادان اقدام شد و درصدد هستیم با ایجاد اشتغال برای آنها از بازگشت مجددشان به چرخه اعتیاد جلوگیری کنیم.

استاندار لرستان به آمار اعتیاد به کراک در این استان اشاره کرد و گفت: آمار 6 ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که تقریباً دیگر هیچ معتاد به کراک در لرستان نداریم، گرچه بیشتر کراکی‌های سابق به سمت هروئین رفته‌اند.

وی در مورد جلسات ماهانه شورای مبارزه با مواد مخدر این استان گفت: ما هر ماه جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر را و برای مبارزه با این پدیده شوم برگزار می‌کنیم، هرکاری در توانمان باشد انجام می‌دهیم.

بازوند در مورد آموزش حرفه در بند سارقان زندان‌های لرستان هم گفت: این کار شروع شده و امیدواریم بتوانیم آمار سرقت را کاهش دهیم.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: