کد خبر: ۴۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 22
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: متأسفانه برخی از رسانه های مکتوب مصاحبه های مسئولین امر را در مورد بحث زیرمیزی رپرتاژی و آگراندیسمان(بزرگنمایی) کردند؛ در حالی که نمی شود کل جامعه پزشکی را با یک چوب راند.
دکتر محمدصاحب الزمانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در تمام اقشار جامعه افرادی هستند که متأسفانه برای روابط اصلی کارخود اهمیت قائل نیستند. حال آنكه در جامعه پزشکی هم این افراد به تعداد بسیار اندکی وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد اندک رعایت انصاف، عدالت و قانون را نمی کنند و با ایجاد مشکل به جامعه پزشکی نیز آسیب می رسانند.

وی ادامه داد:با اين وجود مسئولین امر هنگام مقابله با یک معضل حاکم بر اجتماع مانند پدیده زیرمیزی باید اعتدال را حفظ کنند تا نباید همه پزشکان مور ظلم واقع شوند.

وی با بیان این که بحث زیرمیزی چندین سال است که ذهن مسئولین امر و جامعه پزشکی را به خود درگیر کرده، تصریح کرد: حال اگر مسئولین در این باره مصاحبه های تندی داشتند بلافاصله به اصلاح ادبیاتشان پرداختند؛ زیرا نمی شود که به خاطرچند درصد از پزشکان متخلف کل جامعه پزشکی را که در طول تاریخ همیشه برای مملکت و بیماران،خادم بوده اند را با یک چوب راند.

وی افزود: همچنین ما رانت های بزرگی در کشور داریم که فساد ایجاد می کنند؛ رانت هایی که به دنبال آن از حقوق مردم سوء استفاده شده است. وجود رانت خواری در کشورمان قابل انکار نیست و برای مبارزه با آنها باید به صورت ضرب الاجل چاره ای تبیین شود.

وی اظهار داشت:اما متأسفانه نحوه مبارزه با رانت خواری در مملکت ما ضعیف است.ضمن اينكه ضایع کردن حق مردم از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فساد محسوب می شود.

صاحب الزمانی به شفا آنلاین گفت: حال متخلفین جامعه پزشکی هم درصد ناچیزی اند که با آنها برخورد شود اما به طور کلی نباید با این عنوان که طوري وانمود شود همه پزشکان زیرمیزی می گیرند، این قشر خدوم و فرهیخته را در سطح جامعه و اذهان عمومی بد نام کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهروزبرومند
|
UNITED STATES
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
1
0
درود بر سرور دکترصاحب الزمانی که بسیار داهیانه و ُخیرخواهانه رهنمود درست را دادند.
بدرستی گفتند در کشوری که تا دزدی اثبات نشده آبرو دزد های میلیاردی را نگه میدارند. نباید آبروی همه پزشکان را ببازی گرفت. چرا تلویزیون نمایش در باره دزد بازی در بانک ها نمیگذارد؟ و شماره تلفن برای شکایت مردم از بانک ها ووووو... نمی گذارند؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
1
0
چون با پولهای کلان سر و کار نداریم ،حساب و کتابش را هم بلد نیستیم، اما....... پزشکی گفته هزار میلیارد تومن ثروت جمع کرده، که میشود سیصد ملیون دلار .حالا اگر کمی در گوگل سرچ کنید و لیست پر درآمدترین پزشکان آمریکا را ببینید( لینک اقتصادی فوربس ) در لیست ده رشته پردرآمد پزشکی بیشترین درآمد مربوط به متخصصان ارتوپدی باچهارصدوشصت چهار هزاروپانصد دلار در سال است ودر لیست ده تای اول........ جایگاهی ندارد.حالا تصور کنید چطور ممکن یک .... پزشک در ایران با تعرفه های بسیار پایین موجود در طی 25 سال کار ....پزشکی ثروتی اندوخته است که اگر تاپ ترین پزشک آمریکا همه درآمد سالانه خود را پس انداز کند و حتی یک سنت مالیات ندهد و پشیزی خرج نکند بیشتر از 600 سال طول میکشد تا ثروتش از راه پزشکی به سیصد ملیون دلار برسد!!!!
نتیجه اخلاقی اینکه این .....پزشک ........ از تمام پزشکان ایران و کل کره زمین بیشتر زیر میزی گرفته است و حالا ....
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: