کد خبر: ۴۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 16
شفاآنلاين- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از مسوولان وقتی پشت تریبون هستند فقط از بخش خوب فرهنگ کشور می گویند، گفت: این در حالیست که بسیاری از بدی های فرهنگ خود را با رودربایستی منکر می شویم.

به گزارش شفاآنلاين، «سیدحسن هاشمی» روز یکشنبه در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی که در خیریه کهریزک برگزار شد، افزود: کهریزک کانون همه عاطفه ها و محلی برای اوج فداکاری ملت شریف ایران و در عین حال بی وفایی برخی افراد است.

وی با بیان اینکه برای ایران بسیار زشت و نامناسب است که تصادفات دومین علل مرگ ومیر افراد 15 تا 30 ساله است، ادامه داد: برای کاهش این آمار، نیاز به فرهنگسازی در میان افراد جامعه داریم.

هاشمی با بیان اینکه بسیاری از مسوولان فقط علاقه مند هستند بخش های خوب فرهنگ را از تریبون های عمومی مطرح کنند، افزود: بخش های نازیبا که می تواند خطرساز باشد نیز کمتر مطرح می شود.

وی تاکید کرد: این فرهنگ رودربایستی در همه زمینه ها ما را بیچاره کرده است.

وزیر بهداشت افزود: اگر صنعت، فرهنگ مردم جامعه و جاده های کشور مشکل دارد باید اعلام شود.

هاشمی با اشاره به وقوع برخی حوادث رانندگی در جاده های کشور گفت: شکل گیری صفوف خودروها در کنار این حوادث یکی از معضلات فرهنگ جامعه است. بسیاری از سرنشینان خودروها حین تصادفات به مشاهده حادثه می پردازند که می تواند مشکلات دیگری را در جاده رقم بزند.

وی با اشاره به وقوع 18 هزار مرگ در حوادث رانندگی در کشور افزود: وقوع این میزان مرگ طی سال بسیار زیاد است.

هاشمی با بیان اینکه این میزان مرگ و میر حوادث رانندگی 10 تا 15 برابر مصدوم و معلول نیز برجا می گذارد، گفت: این میزان مصدوم و معلولیت بار و هزینه فراوانی را برای وزارت بهداشت ایجاد می کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: متاسفانه وزارت بهداشت در این مسیر فقط معلول است و فرهنگ جامعه، صنعت جاده سازی و راه های کشور از عقب ماندگی زیادی رنج می برند.

وی با تشریح امکانات درمانی کشور افزود: این میزان تقریبا 50 درصد از نیاز کشور است.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم مردم، مجلس و دیگر نهادهای مرتبط، شرایط پیشگیری از وقوع بسیاری از این حوادث را فراهم کنند.

هاشمی با بیان اینکه حوادث رانندگی در بسیاری از کشورها عامل نهم و دهم مرگ ومیر است افزود: در سال های گذشته برای کاهش حوادث رانندگی اقدامات خوبی انجام دادیم، اما همچنان مسیر زیادی را برای کاهش تلفات مرگ ومیر سوانح رانندگی پیش رو داریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: