کد خبر: ۳۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفا آنلاين- یک روانکاو گفت: لازم است افراد پس از طلاق یک دوره فشار روحی را به رسمیت بشناسند؛ چرا که خیلی از این افراد فشار روحی را به طور کامل انکار می‌کنند و این وضعیت موجب بروز فشار روحی چند برابر می‌شود.

به گزارششفا آنلاين،سهیل رضایی با بیان مطالب بالا اظهار کرد: در این شرایط چون فرد به خود اجازه افسرده شدن و در خود فرو رفتن را برای مدتی نمی‌دهد. در واقع انکار احساساتی، موجب بروز زخم احساسی می‌شود.

وی افزود: هیچ زوجی علاقه به طلاق گرفتن ندارد؛ اما ممکن است در مقطعی یکی از زوجین به این نتیجه برسد که بهتر است از همسر خود جدا شود. زوجی که به چنین جمع‌بندی نرسیده است، از طلاق آسیب بیشتری می‌بیند، چراکه از نظر روانی هنوز آماده جدایی را ندارد.

رضایی در ادامه گفت: تغییر وضعیت، مهم‌ترین ترسی است که افراد پس از طلاق تجربه ‌می‌کنند. حتی اگر در زندگی مشترک در عذاب مطلق باشند، پس از جدایی فشار روحی سنگینی به آنان وارد می‌شود. حتی اگر خودشان درخواست طلاق داده باشند. خیلی افراد پس از طلاق گمان می‌کنند که کلا زندگی را از دست داده‌اند.

این روانکاو اظهارکرد: یکی از مواردی که موجب ترس می‌شود، ناتوانی در قبال آینده است. این ناتوانی می‌تواند احساسی، مالی، اجتماعی و شخصیتی باشد. علاوه بر آن افراد پس از طلاق احساس تنهایی می‌کنند.

رضایی در ادامه گفت: پس از دوره‌ای ناراحتی، فرد می‌تواند مشغولیتی را برای خود مانند پیدا کردن شغل یا فعالیت‌های اجتماعی دیگر چون شرکت در خیریه‌ها فراهم کند، چرا که چنین اقداماتی موجب می‌شود مطلقه‌ها بیش از حد در خود فرو نروند.

این روانکاو درباره راهکارهای تدریجی فکرکردن به ازدواج مجدد اظهار کرد: افراد بهتر است پس از طلاق خیلی زود در صدد ازدواج مجدد نباشند؛ بلکه به کمک روانکاو، کلاس و یا کتاب آموزی دلایل به هم خوردن رابطه قبلی را متوجه شوند، چون اگر از گذشته تحلیل درستی نداشته باشند در آینده اشتباهات خود را تکرار می‌کنند.

وی افزود: دستیابی به تحلیل موجب می‌شود که این افراد از یک ازدواج مجدد ترسی نداشته باشند. برخی افراد پس از جدایی خطرات استراتژیکی مرتکب شده و تلاش می‌کنند به سرعت وارد رابطه جدیدی شوند؛ این در حالیست که استفاده از کتاب و کلاس آموزشی و روانکاو موجب می‌شود که اضطراب‌های خود را برطرف کنند که در صورت تحقق این امر خود به خود ارتباط‌های بعدی اتفاق می‌افتد.

رضایی در پایان گفت: تا زمانی که فرد همه تقصیرها را به گردن همسر اول خود بیندازند، هنوز به او فکر می‌کند. در نتیجه تا چند ماه اول در هر رابطه‌ای، فرد مقابل را فرشته می‌بیند و بعد احساس بدی نسبت به او پیدا می‌کند. بنابراین لازم است فرد پیش از ازدواج مجدد خود را به‌درستی بشناسد و کینه خود را نسبت به همسر اولش کم کند تا بتواند در ارتباط‌های بعدی موفق باشد.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: