کد خبر: ۳۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 31
شفاآنلاین:بعد از انتشار تصویر اشتباهی در یکی از خبرگزاری ها به عنوان متهم اصلی اسید پاشی این فرد در مصاحبه ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر علی جلالی، اشتباه رسانه ای انتشارعکس خودش به عنوان متهم احتمالی اسیدپاشی را ناشی از خطای انسانی که در هر رسانه ای امکان وقوع آن وجود دارد می داند و می گوید: اعتقاد دارم بایدتهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و علاقه ای ندارم واکنشی به این اتفاق که عمدی نیز نبوده است داشته باشم؛ چرا که فردی علمی هستم و در این قبیل موارد بیشتر بدنبال اجرای اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار آن هستم.

گفتگو با فردی که عکسش به عنوان اسیدپاش منتشر شد (عکس)



جلالی با اشاره به اینکه نباید در برخورد با این حوادث رفتاری یکسویه داشت بر این نکته  تاکید کرد که خبرگزاری ها باید استانداردهای مدیریتی را هنگامی که چنین اشتباهاتی رخ می دهد لحاظ کنند. سیستم های مدیریتی در خبرگزاری های کشور نیازمند اجرای طرح های اضطراری در حوزه مدیریتی و برنامه های آموزشی برای دست اندرکاران حوزه خبر هستند تا در مواقع مشابه بتوانند بهترین عملکرد را در برخورد با سوء استفاده معاندین داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از اتفاق رخ داده قابل جبران و بخش دیگری از آن جبران شدنی نیست اضافه کرد: همه خبرنگاران خطای انسانی دارند و هنگامی که چنین خطاهایی رخ داد باید بدانیم که چه کنیم و با چه اقداماتی از شدت تاثیر منفی آن کم کنیم که خوشبختانه در خبرگزاری مهر پس از وقوع این اتفاق چنین طرحی اجرا شد و از انتشار وسیع تر خبر جلوگیری گردید.

این مدرس ارشد بین المللی با اشاره به اینکه رسانه ها علاقه چندانی به انتشار اخبار علمی از خود نشان نمی دهند چنین حادثه ای را دارای مزایایی برای جامعه علمی دانست و گفت: در گذشته شاهد آن بودیم که به خبرهای علمی در رسانه ها بهای کمی داده می شد و باید مدتها منتظر می ماندیم تا خبری علمی منتشر شود اما حالا با وقوع این اتفاق به نظر می رسد که خبرگزاری ها علاقه بیشتری به انتشار اخبار حوزه علمی از خود نشان دهند! که امیدواریم این آغاز راهی جدید برای انعکاس بیشتر اخبار در این حوزه باشد.

گفتگو با فردی که عکسش به عنوان اسیدپاش منتشر شد (عکس)


جلالی به بازتاب های انعکاس تصویر وی به عنوان عامل اسید پاشی های اصفهان اشاره کرد و با بیان اینکه بازتاب چندان زیادی به خود او نرسیده است از اینکه یکی از دانشجویانش از منتشر شدن عکسش در شبکه های اجتماعی به عنوان متهم این پرونده خبر داده بود سخن به میان آورد و اظهار داشت: سر کلاس بودم که یکی از شاگردان قدیمی ام  به تلفن همراهم من زنگ زد اما من به دلیل حضور در کلاس تماس وی را رد کردم. وقتی دیدم او همچنان و با اصرار تماس برقرار می کند مجبور شدم با او صحبت کنم و در اینجا بود که متوجه شدم چنین تصویری و خبری در مورد من منتشر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ علاقه ای به گفتگو با رسانه ها به ویژه رسانه های بیگانه که از روز گذشته تاکنون با خبرسازی های وسیع تلاش کردند وجهه کشور و من را تخریب کنند، ندارم چرا که می دانم این رسانه ها صرفا به دنبال سوءاستفاده از این موضوع هستند و هیچ نیت و قصد خیرخواهانه ای در پیگیری آن ندارند.

این استاد دانشگاه با گلایه از رسانه هایی که با وجود تماس او و همکارانش برای حذف این خبر با وی همکاری نکردند وجود بروکراسی اداری را در از دست دادن زمان در برخورد با این مسئله موثر دانست و گفت: وقتی با این سایت ها تماس گرفتیم و به آنها گفتیم که این خبر را حذف کنند مسئولان آنها گفتند که باید نامه رسمی از پلیس برای آنها ارسال شود که همین موضوع باعث از دست رفتن زمان در جلوگیری از توسعه انتشار این مطلب شد.

اسید پاشی اقدامی غیر انسانی است



جلالی با اشاره به اینکه اسید پاشی در اصفهان و اقدامی که این فرد انجام داده مذموم و نادرست است گفت: باید با چنین فرد خطرناکی در جامعه به شدت و سرعت برخورد شود.

خوشبختانه تمامی مسئولان دستور پیگیری سریع این موضوع را صادر و در حال بررسی آن هستند. هر چند که دوست داشتم امروز اسیدپاش واقعی دستگیر شده باشد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: