کد خبر: ۳۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 18
شفاآنلاین-«سیدتقی نوربخش» مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی روز شنبه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان تاکید کرد: بزرگداشت مقام شامخ بازنشستگان رسالت تمام نهادها و سازمان های مدنی و اجتماعی است.
به گزارش شفا آنلاین،وی به همین مناسبت با صدور پیامی افزود، در نگرش متعالی قرآن کریم، جایگاه معنوی خانواده به عنوان تاثیرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه های انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، به نحوی که سلامت اجتماعی و صلابت هر جامعه ای را مرهون وجود خانواده های سالم و با تقوا است.

اهمیت این موضوع در آموزه های دین مبین اسلام نیز با رعایت مکارم اخلاقی به عنوان رمز تعالی انسانی و عاملی در راستای حفظ امنیت روحی و روانی آحاد جامعه تبلور می یابد.

در این میان آنچه که بیش از همه در توصیه های قرآنی و سخنان گهربار ائمه معصومین (ع) سفارش موکد شده؛ جایگاه نهاد خانواده، نقش تربیت در بنیان خانواده و رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان به عنوان بزرگان خانواده و اجتماع بوده است.

از آنجایی که نشر و ترویج فرهنگ بزرگداشت مقام شامخ بازنشستگان رسالت تمام نهادها و سازمان های مدنی و اجتماعی است، از این رو سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان نهادی عمومی و اخلاق مدار سعی بر آن داشته است با پاسداشت مقام و منزلت قشر بازنشستگان و مستمری بگیران این مهم را در تمامی فرآیندها و فعالیت های خود نهادینه کند.

سالمندان بزرگوارانی هستند که در کمال صداقت و سختکوشی، بهترین سال های عمر خود را در سنگر کار و خدمت گذرانده و آبادانی و سازندگی را برای میهن عزیزمان به ارمغان آورده اند. مردان و زنانی که پشتوانه ای ارزنده برای استحکام بنیان های اقتصادی، صنعتی و نظام اداری کشور به شمار می روند. تردیدی نیست که در گذار از این مسیر پر افتخار خانواده و همسران دلسوز و فداکار با حمایت، همراهی و دلگرمی خود نقشی بی بدیل داشته اند.

اینجانب ضمن عرض تبریک صمیمانه به مناسبت فرارسیدن 25 ذی الحجه که متبرک به نزول آیات نورانی سوره انسان در وصف خاندان نبوت (ع) بوده و به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده، سعادتمندی، سرافرازی و عزت تمامی شما عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسالت نموده و امیدوارم جامعه امروز و فردای ما همواره از برکات وجودی و تجربیات ارزنده آن گرانمایگان، بهره ور و بهره مند باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: