کد خبر: ۳۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 13
شفاآنلاین :مدير كل دفتر ارزيابي فناوري و تدوين استاندارد و تعرفه سلامت گفت: با ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامتريا، پرداخت های غیر متعارف به دلیل ساماندهی خدمات سلامت رفع و مردم به راحتی می توانند از خدمات شناسنامه دار با نرخ مشخص استفاده کنند.
به گزارش شفاآنلاین ،علیرضا اولیایی منش، مدير كل دفتر ارزيابي فناوري و تدوين استاندارد و تعرفه سلامت ضمن اعلام این خبر با بیان این که رونمایی از کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت کاری بود که نظام سلامت سه دهه منتظر آن بود، گفت: حدود یک دهه کار کارشناسی پشت سر کتاب ارزش گذاری خدمات نسبی سلامت بود که بالاخره بعد از یک دهه و دو الی سه بار تلاش ناموفق، هفته گذشته به نتیجه رسید و به سراسر کشور ابلاغ شد.
وی ادامه داد: ضرورت ابلاغ این کتاب این بود که خدمات پزشکی به شدت از 30 سال گذشته متحول شده و خدمات متنوع و جدیدی اضافه شده بود. همچنین ورودی های جدیدی به حوزه درمان کشور اضافه شدند. تعاملات با سازمان های بیمه و پوشش خدماتی آن ها عوض شده بود و تعادل بین رشته های مختلف به هم خورده بوده. از این رو، تلاشی که انجام شد با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به نتیجه رسید و امیدواریم مردم هم از آن بهره مند شود.
وی با بیان این که یکهزار و 700 خدمت جدید به خدمات سلامت اضافه شده بودند که تا به حال سرگردان بوده است، ادامه داد: مردم نمی دانستند خدمات در چه چارچوبی باید ارائه شود. همچنین حدود 300 خدمت جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت. بسیاری از نابسامانی های حوزه بهداشت و درمان کشور توسط این کتاب برطرف و باعث می شود پرداخت های غیر متعارف به دلیل این ساماندهی برطرف شود طوری باشد که مردم به راحتی بتوانند از خدمات شناسنامه دار و مشخص و نرخ مشخص استفاده کنند.
مدير كل دفتر ارزيابي فناوري و تدوين استاندارد و تعرفه سلامت در پایان اظهارکرد: این کتاب پرداخت های جیب مردم را کاهش می دهد و باعث می شود مردم حمایت مالی بیشتری را از طرف دولت دریافت کنند. در حقیقت این گام سوم طرح تحول نظام سلامت و مکمل روش ما قبلی است که خوشبختانه همه گروه های پزشکی از ابلاغ کتاب استقبال و انجمن های تخصصی کشور کتاب را مهر و امضاءکردند. همچنین سازمان های بیمه گر، دست اندرکاران حوزه سلامت حمایت و پشتیبانی کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: