کد خبر: ۳۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 12
رئیس انجمن جراحان قلب ایران در گفتگو با شفا آنلاین افشا کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن جراحان قلب ایران گفت: متاسفانه به دنبال تربیت بیش از حد پزشک در کشور، راه انحراف را باز می کنیم؛ زیرا برخی از آنان برای درآمدزایی عمل های غیرضروری را تجویز می کنند در حالی که این امر تبعات زیادی به همراه دارد.
دکتر محمدعلی یوسف نیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:طبق گفته سازمان بهداشت جهانی در هر جامعه به تعداد مشخصی جراح و پزشک نیاز است؛ چرا که در کشورهای بزرگ دنیا مراکز جراحی قلب محدود و حساب شده است.

وی با اشاره به این که اگر تعداد مراکز بالاتر از حد نیاز شود؛ تعداد مراجعین و تجربه علمی کاهش می یابد؛ تصریح کرد: در کشور ما پزشکان بیش از حد نیاز تربیت و به جامعه تحویل داده می شوند .در حالی که اگر این کار روی اصول و محاسبه انجام شود هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی دهد, به طور کلی بدون برنامه ریزی کارکردن نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

وی با بیان این که در راستای جلوگیری از این امر باید چاره ای اندیشید و آن را به صورت ریشه ای حل کرد، خاطرنشان کرد: در واقع باید بر اصول منطقی پایدار باشیم و وزارت بهداشت برای جلوگیری از تجویز عمل های جراحی غیر ضروری، کار کارشناسی ونظارتی جدی انجام دهد وبا متخلفین نیز برخورد نماید.

یوسف نیا تأکید کرد: در حقیقت این کار باید بر مبنای پایه علمی انجام و تمام تصمیمات ریشه ای بررسی شود، نه این که تصمیماتی بدون منطق گرفته شود که به دنبال آن دچار عوارض شویم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: