کد خبر: ۳۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 07
شفاآنلاين :شبکه رادیویی سلامت همزمان با 16 مهر، روز جهانی کودک در برنامه های «صبح و زندگی«، «مجله پزشکی»، «سایبان آرامش» و ... به بررسی موضوعات مرتبط با این روز می پردازد.

به گزارش شفاآنلاين، برنامه «صبح و زندگي» به تهیه کنندگی «سولماز عطایی» و گویندگی «مصطفی مصطفوی» و «محمد مطلب» کاري از گروه سلامت اجتماعي راديو سلامت است که روز چهارشنبه با حضور کارشناسان و مسئولان نظام سلامت به اين سوال که «چگونه کودک اجتماعی داشته باشیم؟» پاسخ مي دهد.
همچنین حمید پارسایی، معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در این برنامه در خصوص فراخوان کارت هوشمند ملی در نیمه نخست سال آینده صحبت خواهد کرد.
گفتنی است، برنامه «صبح و زندگي» از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 7:10  به مدت 80  دقيقه از موج اف ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
فراسو و تاثیر ورزش در رشد کودکان
برنامه «فراسو» راديو سلامت، 16 مهر با موضوع «تاثیر ورزش در رشد و نمو کودکان» پخش مي شود.
«فراسو» عنوان برنامه اي از گروه سلامت جسم و پيشگيري راديو سلامت كه از بخش هاي مختلفي  در حوزه سلامت تشكيل شده است، اين برنامه هر روز اختصاص به يكي از حوزه هاي سلامت جسم و سبك زندگي دارد که روز چهارشنبه با حضور دکتر عزیزه فرزین مهر، متخصص پزشکی ورزشی و مدرس دانشگاه تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
در اين برنامه هر روز از يكي از پزشكان متخصص در زمينه هاي پزشكي دعوت مي شود تا در كنار كارشناس مجري برنامه به سوالات و پيامك هاي شنوندگان پاسخ دهند و راهكارهاي مناسب  را ارائه مي‌دهند.
گفتني است، برنامه 30 دقيقه اي« فراسو» شنبه تا پنچشنبه از ساعت 8:30  از  راديو سلامت پخش مي شود.
ردپای خشونت و وحشت در بازی های رایانه ای
برنامه «افق روشن» راديو سلامت، 16 مهر به موضوع «ردپای خشونت و وحشت در بازی های رایانه ای» مي پردازد.
 برنامه «افق روشن» ساعت 9:05 دقیقه به مدت ۴۵ دقيقه از موج اف ام رديف ۱۰۲ مگاهرتز پخش مي‌شود و دکتر احسان قیصری،  روانشناس حوزه کودک نوجوان و خانواده ، و محمد علی سید حسینی، مدیر سازمان رده‌بندی نرم افزارهای سرگرم کننده (اسرا) مي پردازند.
اين برنامه به سردبيري فاطمه شهبازي با بخش هایی از قبیل گفتار، کارشناسی، درنگ و گزارش روزهاي زوج هر هفته از گروه سلامت اجتماعي راديو سلامت تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود، تا با پرداختن به يکي از شاخه‌هاي سلامت اجتماعي گامی در مسير افزایش سطح آگاهي مخاطبان بردارد.
گفتنی است، برنامه «افق روشن» شنبه ها به موضوعات زيست‌محيطي، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندي و آموزش شهروندي و چهارشنبه‌ ها به فضاهاي شهري عمومي مي‌پردازد.
«سایبان آرامش» از پرونده سلامت روان دانش آموزان می گوید
برنامه «سایبان آرامش» رادیو سلامت، 16 مهر با موضوع «توجه به اهمیت پرونده سلامت روان دانش آموزان» از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می‌شود.
 برنامه «سایبان آرامش» با حضور صدیقه خادم، فوق لیسانس روان شناسی بالینی و کارشناس سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به بحث و بررسی پیرامون ضرورت وجود پرونده سلامت روان دانش آموزان در مدارس می‌پردازد.
«سایبان آرامش» کاری از گروه سلامت روان و خانواده رادیو سلامت است که با هدف ارتقای دانش سلامت روان جامعه در بخش هايی از قبیل نمايش، گزارش، مصاحبه به ارائه شاخص‌هاي صحيح و اصولي سلامت روان مي‌پردازد.
گفتنی است، برنامه 40 دقیقه‌ای «سایبان آرامش» با حضور کارشناسان همه روزه از شنبه تا پنجشنبه به صورت زنده از ساعت 13:20 تا 14 از رادیو سلامت پخش می‌شود.
بررسی ویژگی های کودک سالم در رادیو سلامت
شبكه راديويي سلامت، 16 مهر در برنامه «مجله پزشكي» به این سوال که «کودک سالم چه ویژگی های دارد؟» پاسخ می دهد.
 به منظور ارتقاي سطح سلامت جامعه و آگاهي از راه‌هاي پيشگيري از بيماري‌ها، این برنامه هر روز به يكي از موضوع‌هاي حوزه سلامت اختصاص دارد. دكتر کامبیز متواضع، متخصص کودکان و نوزادان در برنامه «مجله پزشكي» روز چهارشنبه از ساعت 15:05 الي 16:00 درباره ویژگی های کودک سالم صحبت مي كند.
گفتني است، برنامه «مجله پزشكي» كاري از گروه سلامت جسم و پيشگيري راديو سلامت است که هر روز از صداي دانش، نشاط و آرامش تقديم شنوندگان مي‌شود.
من به کودکم احترام می گذارم
برنامه «حس خوب زندگی» رادیو سلامت، سه شنبه 16 مهر با موضوع «من به کودکم احترام می گذارم.» تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
برنامه «حس خوب زندگی» به تهیه‌کنندگی موسی نظری و گویندگی معصومه نوازنی کاری از گروه سلامت معنوي و سبك زندگي سالم است که به صورت مجله‌اي شاد و با آيتم‌هاي كوتاه و متنوع، به افزايش سطح آگاهي مخاطبان نسبت به سبك زندگي سالم مي‌پردازد.
دکتر مریم فرضی، روان شناس و حجت الاسلام صادقی، کارشناس مذهبی با حضور در برنامه «حس خوب زندگی» از ساعت 17:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه به این سوال که« من به کودکم احترام می گذارم.» پاسخ می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: